Siste hardkjør før Haugesund

Formtopping er moro. Det er godt å kjenne kroppen få mer energi, stadig slippe opp litt og litt, for så å dukke ned igjen i tøffe intervalløkter. Vel vitende at neste dag byr på hvile og enda mer overskudd.

Området Sørkedalen og Bogstadvannet egner seg godt til brickøkt, så lenge du har en sykkelpasser. Sykling i Sørkedalen og løping på grusen ved Bogstadvannet. Flotte omgivelser og godt vær gjorde økta litt lettere å gjennomføre.
Området Sørkedalen og Bogstadvannet egner seg godt til brickøkt, så lenge du har en sykkelpasser. Sykling i Sørkedalen og løping på grusen ved Bogstadvannet. Flotte omgivelser og godt vær gjorde økta litt lettere å gjennomføre.

I dag var det klart for ukas siste skikkelige hardøkt før Ironman 70.3 Haugesund på søndag. Vel, egentlig var det flere av dem. For først hadde jeg en økt i bassenget på morgenen. Totalt 3200 meter, hvorav 4×400 i racepace-fart. Ikke spesielt hardt egentlig, men nok å jobbe med mentalt. Det er lett å miste fokus og rytme underveis, og jeg har klare arbeidsoppgaver for å hente meg inn når det skjer. Ble nok å bryne hodet på, men mestrer det stadig bedre.

Deretter bar det rett til mentaltreneren min hos Bertrand for påfyll. Mental føde er viktig, og noe jeg virkelig har savnet. Jeg gleder meg alltid til å treffe Tomas og har lært masse nyttig av ham. Ting jeg bruker på hver trening, i hverdagen og i konkurranse. I dag fikk jeg spesifikke øvelser for dagens siste treningsøkt, samt gode råd for Haugesund.

Vel hjemme rakk jeg ikke annet enn å skifte før jeg skulle ut på en skikkelig tøffing av en treningsøkt. En såkalt bricksession, der jeg veksler mellom å sykle og løpe – flere ganger etter hverandre.

Her har jeg gått på sykkelen i bare sokkelesten. Tapte mye tid i starten på å få på meg skoene, men det må jo trenes på så det var bare å øve, øve og øve.
Her har jeg gått på sykkelen i bare sokkelesten. Tapte mye tid i starten på å få på meg skoene, men det må jo trenes på så det var bare å øve, øve og øve.

Da jeg satset mer på kortere distanser kjørte jeg disse øktene regelmessig. I år har jeg ikke gjort en eneste en, så jeg var ganske spent. Jeg har kjørt massevis av overgangsøkter (sykling etterfulgt av løp), men altså ingen brickøkter. Først en god oppvarming på sykkel, deretter 5 runder med 5 km sykkel + 1 km løp. Uten pause mellom. Med konkurranseernæring underveis og skikkelig skiftesone. Trisuiten var på og jeg lot til og med triskoene stå på sykkelen, for når ellers skal jeg få trent på skiftesonens finurligheter?

Antonio løper mye fortere enn meg, så han løp 500 meter lenger enn meg. Jeg var noe raskere i skiftesonen og klarte derfor å rykke fra etter hvert.
Antonio løper mye fortere enn meg, så han løp 500 meter lenger enn meg. Jeg var noe raskere i skiftesonen og klarte derfor å rykke fra etter hvert.

Heldig som jeg var slapp jeg å kjøre økta alene. Det er alltid lettere å presse seg litt ekstra når noen ligger på siden av en, så det satte jeg stor pris på. Av praktiske årsaker trengte jeg en sykkelpasser (for du lar ikke sykkelen stå alene ved Bogstadvannet akkurat). Heldigvis er Joyce også god på heiing og støtte underveis 🙂 En av mine PT-kunder lot seg friste til å bli med på selve treningen. Takk for økta Antonio!

Joyce ble med på oppvarmingen og fant seg godt til rette som sykkelpasser og teamsupport mens vi svettet i vei.
Joyce ble med på oppvarmingen og fant seg godt til rette som sykkelpasser og teamsupport mens vi svettet i vei.

Etter lørdagens gode opplevelse under Kon-Tri visste jeg at formen er i anmarsj. Det viste også dagens trening. Det blir lettere og lettere å svømme, sykle og løpe. Jeg blir bedre og bedre til å holde fokus og jobbe med det jeg skal. Jeg virkelig gleder meg til å la kreftene slippe til om noen få dager!

Formtoppet og klar

Kari og Antonio på trening

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

2 kommentarer om “Siste hardkjør før Haugesund

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s