Tøff helg på Hove Tri

For all del. Det var en super helg på Hove. Jeg fikk se venner og kjente konkurrere. Grue seg og glede seg. Jeg fikk truffet fantastiske støttespillere og sponsorer. Tok til meg noen særdeles gode klemmer fra dem jeg er glad i. Gledet meg over venners fremganger og følte med dem som ikke fikk det helt til. Jeg var til stede på en helt annen måte enn før, da jeg denne gangen slapp å forberede eget løp.

20140615-215007.jpg
Her ser du forresten Viviana og meg på fredagens åpning av Rudy Project sitt showroom hos Provista i Arendal.

Men det var også tårer. Bak nye solbriller kom det stadig noen dråper. For all treningen som er gjort. For alle drømmer som ikke ble realisert denne helgen. For alle løpene jeg hadde gledet meg til denne sesongen.

Tårer fordi det er tøft å sette på et smil hele tiden. Være blid og hyggelig når jeg egentlig bare vil sette meg ned og grine. To måneder virker ufattelig lenge når jeg har det som verst.

En liten stund ville jeg ikke se konkurransen i det hele tatt. Redd for at jeg ikke ville klare å holde alt tilbake. At min egen skuffelse over å ikke få delta skulle gjennomsyre alt.

20140615-215520.jpg
Nå er jeg likevel veldig glad for at jeg så hele NM-distansen. Heiet det jeg kunne på alle «mine». Gledet meg veldig på deres vegne. Sugde til meg stemningen og lagret den. Fant motivasjonen og så at jo, det er definitivt plass til meg på denne resultatlista. For dette skal jeg tilbake til. Jeg har ikke på langt nær fått vist hva jeg duger til!

20140615-215740.jpg
Jeg er «limited edition»! Det er opp til meg hvordan veien blir videre. 8-12 uker går fort, det handler kun om «attitude». Fred Arthur (Hove-generalen) sa det så enkelt.

«For åtte uker siden var du på leir med landslaget Kari. Det er ikke lenge siden! Om åtte uker er du igang igjen, det kommer til å gå superfort.»

20140615-220035.jpg
Derfor brukte jeg en time hver dag på rulla. Svømte open water i løypa (brukte 24 min på lett svømming inkludert stopp) og hoppet rundt på krykker så godt jeg kunne. Holdt kroppen igang slik at den – når den er klar – har best mulig anledning til å komme raskt tilbake.

20140615-220327.jpg
For når alt kommer til alt handler det om holdninger. Når det kommer til stykket er jeg utrolig heldig som får holde på med akkurat det jeg liker best. Og tross alt, når Sarah Reinertsen (på bildet over) kan fullføre med ett bein (+protese) da skal jeg være veldig ydmyk der jeg står med to særdeles sterke og robuste bein.

Jeg vil også takke alle dere blogglesere som tok dere tid til å stoppe og hilse på meg i helgen. Det var mange av dere og jeg satte veldig stor pris på det! Så mange positive tilbakemeldinger har jeg sjelden fått. Rørende og veldig motiverende! Fortsett med det 🙂

20140615-220849.jpg
Gratulerer også til Kristian! Det ble jo faktisk medalje, bronse på lag. Ny pers og god tid på svøm og sykkel. Herlig jobba 🙂

I’ll be back!

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

4 thoughts on “Tøff helg på Hove Tri

  1. En av mine blogglesere gav meg denne linken når jeg selv var «sykemeldt» og det er godt lesestoff for de som har fått en langtidsskade. http://triathlon.competitor.com/2014/05/training/upside-downtime_99487
    Camilla Pedersen, Jordan Rapp etc er blant de jeg kommer på som har kommet som en kanon tilake relativt kort tid etter et langt treningsopphold.

    Det er ikke enkelt å få trøst i en slik situasjon, for det blir uansett bare et lite plaster på såret. Det er selvsagt mulig å si at det kunne vært verre (det kan det jo alltid) men det er nok ikke den følelsen du sitter igjen med.

    Mitt beste råd er å se muligheter fremfor begrensninger. Vær veldig bevisst på å tenke på hva du KAN gjøre og unngå å tenke på hva du ikke kan gjøre. Det er utrolig viktig! Du kan ikke belaste venstrefoten i stor grad på sykkelen, men høyrefoten er det ingenting i veien med. Du kan derfor kjøre f.eks. ett-beinsstyrketråkk med kun høyrefoten. I tillegg har du sikkert et enormt utvalg av øvelser du kan gjøre nå, som du av tids- og energimessige årsaker ikke fikk gjort tidligere. De karbiovaskulære systemene får du trent godt under svømming så kondisjonsmessig bør du kunne holde formen nesten like bra som før .

    1. Takk Allan! Ja det gjelder å fokusere på det som kan gjøres. Og det er heldigvis mye! Tenkte på Camilla selv da dette skjedde. Hvis hun kan komme tilbake med seier etter så kort tid, hva stopper vel meg? Ble 6300 på langbane i dag, kondisjonen er det ingenting i veien med. I’ll be back!! Håper alt er bra med hofta di, gleder meg til å heie i Haugesund 🙂

  2. Føler med deg, en trøst må jo være at for hver dag kommer du nærmere full treningsmodus. Var hos fysio Kristoffer på Stabækklinikiken i dag men fikk ikke melkesjokolade rull. Mine problemer med akilles var vel ikke alvorlig nok til å motta godteri….

  3. Det va utrolig kjekt å hilsa på! Synes du e veldig flink te å holda deg positiv selv om ting ikke går heilt veien! Stå på Kari, du e tebake in no time! 😀

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s