Nye rekorder!

Det har ikke bare vært negative tanker i hodet denne siste uka. Som alltid prøver jeg å se det positive i enhver situasjon, eller finne noe annet å glede meg over hvis ting går skeis på et vis.

Denne uka har jeg masse gode ting å feire! For det første passerte Fullfart Lingsom på Facebook 800 følgere. Oppe i 813 nå faktisk!

Ikke nok med det, bloggen har fått 100 følgere den også. Det er altså 100 personer som får ferske blogginnlegg rett i innboksen sin. Tommel opp!

På Instagram er det nå bare dager om å gjøre før antall følgere bikker 1200, og det er her det kommer flest oppdateringer fra meg for tiden. Vil du ha et innblikk i livet mitt så er det bare å følge @fullfartlingsom der!

Sist, men absolutt ikke minst, så passerte bloggen i går 200 000 visninger! Vel verdt å feire 🙂 Det tok nemlig 14 måneder å samle de første 100 000, og kun syv måneder for de siste. Snakk om opptur!

Det er gøy å vite at jeg når ut til så mange, og jeg setter utrolig stor pris på alle tilbakemeldinger og hilsener som kommer i alle kanaler.

Nå er det igjen opp til dere å gi beskjed om hva dere vil jeg skal blogge om fremover. Beinet vil ta 8-12 uker å gro, så det kan nok bli tid til overs i sommer. Gode forslag premieres!

20140611-190242.jpg

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

14 kommentarer om “Nye rekorder!

  1. Så bra!:-D Kan du ikke skrive et innlegg om hvordan du spiser på en ironmandistanse: hva du får i deg, og hvordan du oppbevarer maten underveis? Det hadde vært veldig nyttig! Jeg skal ha min første im-distanse i august (Ostseeman), og er litt usikker på hvordan jeg skal få plass til all maten jeg tror jeg må spise!;)

    1. Jo det kunne jeg gjort hvis jeg hadde kjørt en ironman distanse! Men jeg satser olympisk distanse og sparer langdistanse til jeg blir pensjonist 😉 men halv ironman har jeg kjørt, så der kan jeg komme med tips!

    2. Du kan gjerne skrive noe om hva en bør tenke på angående gjennomføring av en swimrun konkurranse. Jeg tenker da spesielt på utstyr. Løpe med hel våtdrakt i mange timer? Gnagsår? Flyteelementer? Svømme med sko? osv…
      Har som mål å delta neste år, er ikke klar enda:)

      1. Hei Åge! Jeg har jo ikke gjennomført en swimrun enda. Men du løper med våtdrakt og svømmer med sko. Lurt å klippe våtdrakten ved knær og albu. Finnes også egne swimrun våtdrakter (av merket Head).

  2. Hei, ja, Kari, (all mulig medfølelse, jeg vet mye om å være skadet) – jeg slenger meg på Hildes kommentar: Det hadde vært stas om du skrev om Ironman 70.3 og inntak av føde i fast og flytende form.

    En annen ting som hadde vært fint å høre mer om, er hvordan du mener det er lurt å lade de siste par ukene før en konkurranse.

    Selv er planen å delta på Ironman 70.3 i Haugesund 6. juli, og jeg lurer blant annet på om det er lurt å være med på olympisk distanse helgen før. Jeg er helt fersk med så lange økter som dette, så gjerne teskje 🙂 . Langdistanser på ski og sykkel har jeg vært med på, men dette… (kan ikke svømme og løpe særlig bra, så jeg er spent).

    1. Hei! Jeg ville ikke kjørt en olympisk helgen før for din del, heller en sprint for å tenne kroppen litt. Kjørte selv olympisk helgen før i fjor, det gikk overraskende bra og formen var stigende til Haugesund. Men det kommer jo an på grunnlaget og hvor flink du er til å hente deg inn etterpå. To uker før kan du fint kjøre en olympisk derimot. Siste uken er det lurt å ha like mange økter som vanlig, men mye kortere og mer intensive. Korte sprinter og høy fart for å flushe systemet og få kroppen klar! Du trenger ikke spise ekstra eller lade opp på den måten, den reduserte treningen siste uken sørger for at du automatisk går i pluss og får overskudd 🙂

    1. Hei! Gode hovedserier for fart og hurtighet er følgende: 4x(12×25) på en starttid der du ikke har mer enn 10 sek pause. Eller 4x(4×50) på samme måte. Så kan du gli 50 m mellom serier før du starter på nytt. Også smart å legge inn 8×25 supersprint på alle rolige økter (12,5 Max 12,5 gli). Det gir deg hurtighet.

  3. Hei Kari.

    Ser at du har god erfaring innenfor svømming.
    Jeg ligge og trener til Ironman 29 juni, 3 august og muligens 5 oktober.
    Min utfordring er at jeg gjerne vil svømme raskere.
    Ligger nå på ca 2 min pr 100 meter på 3000 meter. Svømmer inne og ute (hav). Svømmer i drakt inne, selv om det er veldig varmt.
    Min «teknikk» er å kun bruke armene på svømmingen, dette for å spare på beinene til resten av turen.
    Lurer om jeg bør begynne å trene intervall? Bør jeg trene lange 400 m eller er det godt nokk med 50 til 100 meter.
    Har du noen erfaringer du vil dele?

    1. Hei! Å svømme inne med drakt er ikke noe jeg anbefaler. Det blir veldig varmt! Få den av og jobb med intervaller der su aldri tar mer enn 20 sek pause. Det ligger flere forslag til program på bloggen, søk etter program så finner du dem!

  4. Hei Kari!

    Jeg har skjønt at det å planlegge og periodisere treningen er veldig viktig.
    Jeg er helt ny på triathlon og bruker dette året som et forsøksår som ender i Oslo Triathlon.
    Neste år vil jeg gjennomføre Ironman 70.3 Haugesund som hovedmål.

    Hadde vært veldig interessant å lese om hvordan du periodiserer treningen din, og hvordan en bør legge opp treningen f.eks. ukene før en konkurranse/løp.
    Når trener man for å øke vo2 og når trener man spesifikt på distansen man skal gjennomføre?
    Hva er optimalt i for å være best mulig restituert og i topp slag til man skal til pers?

    Skulle gjerne visst litt mer om hvordan jeg bør gjennomføre trening spesielt siste uke før konkurransen.

    Hilsen @karlyntri

  5. Det hadde vært meget interessant å lese om hvordan du bruker mental trening. Hvordan motiverer du deg selv til tøffe økter? Hvilke tanker har du før og under en konkurranse? Er det forskjell avhengig av hvor godt forberedt du føler deg?

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s