Worst case scenario

Jeg ante det på tirsdag da jeg knapt kunne trå på venstrefoten. Jeg skjønte det på onsdag da fysioterapeuten ikke sa et ord og «ville vente på MR». I dag kom bekreftelsen. Leggen er faktisk brukket!

Det har ikke helt gått inn hos meg. Men i overgangen mellom fibulametafysen og fibulahodet i venstre legg har jeg klart å få et brudd. Akkurat der jeg landet da jeg falt under NM Duathlon, og akkurat der jeg landet da jeg ble slått i bakken på Mallorca.

Det er ikke et tvert-av-brudd, men et «innvendig» brudd – såkalt spongiøs infraksjon. Tydelig for det blotte øye på bildene. Tilhørende kraftig bonebruise følger med, og ja, det gjør skikkelig vondt. Inn i marg og bein vondt.

At jeg ikke kan trene vanlig på en stund er innlysende. Jeg kan jo ikke gå uten krykker. Men da Kristoffer (fysio) sa at det tar åtte uker å bli bra – ja, da ville jeg ikke tro det. Åtte uker! Erre mulig??

Da hjalp det ikke stort at han kunne friste med en Freia Melkerull gitt.

20140606-214544.jpg

Men – det hjelper ikke å grave meg ned. Jeg skal deppe noen dager, men så skal jeg senke bryna og gå på. Jeg må jo det, kan ikke gi meg nå! Foreløpig har jeg noen punkter å støtte meg til:

Jeg slipper gips og kan svømme!
Jeg kan mest sannsynlig vannjogge!
Jeg kan trene noe styrke!
Jeg kan etter hvert sykle uten motstand på rulle!
Jeg kan være PT!
Jeg kan nyte sommeren!
Jeg kan heie på alle dere som kan konkurrere!
Jeg kan studere!

20140606-215159.jpg

Men akkurat nå er det veldig kjipt. Selv om jeg faktisk fikk svømt 4600 meter i strålende solskinn tidligere idag 🙂

Setter for øvrig stor pris på alle hilsener jeg har fått på instagram (@fullfartlingsom), det varmer!

20140606-215309.jpg

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

11 kommentarer om “Worst case scenario

  1. Jeg føler med deg Kari, har selv gått på alternativ trening i 6 med P.g.a prolaps i nakken. Ta den tiden det trengs, kroppen husker veldig godt og du kommer fort tilbake. God bedring. Mvh Eigil

  2. Hei Kari ! Nå ble jeg lei meg på dine vegne, nei og nei så uflaks.

    Men ditt pågangsmotet og ditt humør er tydeligvis ikke tapt! Da gjelder det bare å etablere nye målsetninger!

    Bilen Enig med deg at vanlig Smartfish grønn sikkert er finest.

    God Pinse Henrik

    Fra: Fullfart Lingsom <comment-reply@wordpress.com> Svar til: Fullfart Lingsom <comment+_d5u28lwws-2po_nhgx99l_@comment.wordpress.com> Dato: fredag 6. juni 2014 22:08 Til: Henrik Mathisen <henrik@smartfish.no> Emne: [Nytt innlegg] Worst case scenario

    Fullfart Lingsom posted: «Jeg ante det på tirsdag da jeg knapt kunne trå på venstrefoten. Jeg skjønte det på onsdag da fysioterapeuten knapt sa et ord og «ville vente på MR». I dag kom bekreftelsen. Leggen er faktisk brukket! Det har ikke helt gått inn hos meg. Men i overgangen m»

    1. Ja det er skikkelig kjipt Henrik, men deg er en god del jeg kan gjøre. Må bare få god behandling (og det gjør jeg) og trene smart. Bruke krykkene så mye som mulig og holde meg igang, så skal du se jeg er raskt tilbake.

  3. Å nei, dette var utrolig kjipt! Føler med deg. Når er de viktigste konkurransene dine?

    1. NM olympisk distanse er om en uke, så den ryker. Og hele triatlonserien ryker, mest sannsynlig alle konkurransene i Norge i år. Håper fortsatt å rekke ö till ö 1.sept. Må jo trene meg opp igjen også, så vi før se.

      1. Uff og huff! Sørg for å trene det du kan så du holder endorfinnivået oppe! Jeg røk bakre korsbånd i kneet tvert over for 1,5 år siden, og da ble jeg deprimert pga mangel på trening. Uansett hva jeg gjorde hovnet kneet opp – selv av svømming! Bra du kan svømme og vannjogge – da kan du holde formen oppe! Stå på! Og hva med å melde deg på open water- konkurranser?

      2. Jeg skal holde meg igang. Samtidig er jeg redd for å gjøre for mye, så det blir en balansegang. Fikk jo syklet litt idag og svømming går greit så lenge det ikke er 25m basseng (for mange vendinger). Hjelper godt på humøret med sol og varme heldigvis!

  4. Føler med deg, Kari! Lite som er mer kjedelig enn å bli skadet.. Særlig nå rett før/i oppstarten av sesongen..! Er selv ute med tretthetsbrudd i vristen, som kom i slutten av ei meget bra treningssamling og den beste trenings- høsten/vinteren på lenge. Aldri vært i så bra form og godt trent før, så det var innmari kjedelig! Mange store konkurranser jeg hadde sett frem til lenge, som det bare var å glemme. Men er vel gjerne slik at skadene kommer når man er i virkelig god treningsform, og det minst passer en.. En ting er å være skadet, men det blir liksom mange ganger verre når man i tillegg er ute i sesongen og «alle andre» driver å konkurrerer, og du så gjerne skulle ha vært med selv.. MEN vi må bare tenke positivt og se fremover! Det kommer nye sesonger og konkurranser. Fokusere på det som er positivt og ikke grave seg ned. Jeg får trent veldig godt alternativ og det er mulig jeg rekker siste del av sesongen.
    Vet veldig godt hvordan du har det nå, men dette vokser du på! Motgang gjør en sterk! Virker som du har en fin plan fremover, og ikke glem å tenk positivt. Alt blir verre om en graver seg ned. Det er lov å være litt nedfor, deppa og lei seg, men en må komme seg opp igjen! Se på det gode i livet ditt, og bruk tid på det og dem du er glad i. Og enda hvor lite det kanskje hjelper å høre/si det, så kunne det vært mye verre! 8 uker går fort, og det er en skade du blir helt bra igjen av! Stå på, Kari! Heier på deg, og er sikker på du kommer tilbake. Sterkere enn noen sinne 😉

    1. Ja det er ekstra dumt når formen er spisset og alt bare venter på start liksom. Men – vi får trøste oss med at vi kan bli sterkere på noe annet. Og vi får i hvertfall nok av motivasjon etter hvert, selv om det er litt svart akkurat nå..

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s