Trening uke 13

En utrolig bra treningsuke er over. Totalen viser 23 timer og mye bra kvalitet. Har også hatt PT-kunder hver dag, noe som er utrolig lærerikt. Derfor ble det også fem svømmeøkter og totalt 22000 meter i bassenget. Håper å holde det på det nivået fremover.

Mye trening til tross, jeg har fått kvalitetstid med Magnus mellom slagene. Beste gutten!
Mye trening til tross, jeg har fått kvalitetstid med Magnus mellom slagene. Beste gutten!

Var egentlig bare sliten på fredagen, men da var jeg til gjengjeld så gåen at jeg knapt klarte å stå på beina. Lilla og gjennomsiktig i huden og helt tom for krefter. Flaks for meg at det var ukas hviledag, eller bare bra beregning fra Hans sin side. Og etter en dag med god hvile gikk helgen over all forventning. Nesten ti av ukas timer ble lagt igjen her. Da ble det ny distanserekord på sykkel og årets lengste løpetur. Alt unnagjort i løpet av 24 timer!

Nå ser jeg frem til en velfortjent hvileuke som skal avsluttes med Holmestrand maraton (halvdistanse) på lørdag! Uka så forresten slik ut:

Mandag: Mandager er fast restitusjonsdag. Det vil si lite trening, men ikke treningsfri. Denne gangen ble det 30 min styrketrening før jobb (syklet også til/fra jobb). Etter jobben ble det 4800 meter i bassenget på Domus.

Det gjelder å hvile godt mellom øktene. Da får det heller flyte av rot i stua!
Det gjelder å hvile godt mellom øktene. Da får det heller flyte av rot i stua!

Tirsdag: Startet dagen med en 4000m-økt i rolig tempo. La inn 6×200 1-3  og 16×50 1-4 bare for å venne meg til fartsøkninger også i vannet. Kom meg enkelt ned på 2.32-fart, fint utgangspunkt å jobbe med. Vel hjemme ble det en kjapp og næringsrik lunsj før jeg syklet ut på tur i finværet. Styrketråkk opp «bakken min» og utforkjøring nedover. Sykling er plutselig gøy igjen så det ble nesten 2,5 time før jeg var klar for en overgangsøkt til løping. 30 min der de første 10 var harde, resten rolig. Superfornøyd med å løpe fort til tross for übertunge bein 🙂

Jeg har fått nye løpesko som har fått kjørt seg denne uka.
Jeg har fått nye løpesko som har fått kjørt seg denne uka.

Onsdag: Onsdag er fast intervalldag for min del. Denne uka ble det også rolig løping til og fra jobb (12 km tur/retur), så det var litt mer slitne bein enn vanlig som tok fatt på 400 og 800m-intervallene. Likevel gikk de unna mye raskere enn forrige uke, så det var bare å smile fornøyd og logge 22km i treningsdagboka.

Stolt av denne maskinen nå. 75 løpte kilometer på EN uke. Ny rekord!
Stolt av denne maskinen nå. 75 løpte kilometer på EN uke. Ny rekord!

Torsdag: Nok en svømmemorgen 🙂 Denne gangen ble det 4300 meter og en lang, rolig hovedserie på 5×400 negativ splitt. Hadde skikkelig godfølelse og det bare fløt av gårde. Gikk rett opp på mølla på Domus der jeg løp 11km i rolig tempo med pulsen rundt 130 hele veien. Hjem for mat og drikke før det bar til SATS for en times tung styrketrening. Det gjør vondt, men så har det også gjort underverker for løpebeina mine!

Mange kvier seg for å trene styrke, men jeg har god erfaring med det. Hadde aldri fått disse løpebeina uten! Foto: Dag Oliver/relaxedsports.com
Mange kvier seg for å trene styrke, men jeg har god erfaring med det. Hadde aldri fått disse løpebeina uten! Foto: Dag Oliver/relaxedsports.com

Fredag: Det var en sliten kropp som sto opp for å svømme. Dagens eneste økt skulle foregå i bassenget med høy intensitet. Klarte å fullføre programmet men farten var langt lavere enn tenkt, selv om intensiteten var hard nok den. Jarle holdt liv i meg gjennom hovedserien og mentalt var det en seier å fullføre.

Hardt svømmeprogram

Etterpå var det en slukøret Fullfart Lingsom som møtte opp på NIMI for å få oppfølging med tanke på jernmangelen min. Skulle egentlig lært litt sykkelteknikk av sjefen min, men måtte krype til sengs og avlyse 😦

Lørdag: En god natt med søvn og jeg var klar for langtur på sykkel. Totalt ble det 131 km og nesten 5,5time sammen med Robert på sykkelsetet i solskinnet. Vel hjemme bar det rett over på 45 min løp i progressivt tempo. Overraskende greit gitt hvordan beina mine kjentes ut før start. Nye løpesko gjorde susen!

Jeg har fått nye sko fra Salming. Freshe farger og god passform.
Jeg har fått nye sko fra Salming. Freshe farger og god passform.

30 min tøy og bøy gjorde underverker på kvelden, sammen med dobbel dose restitusjonstights.

Søndag: Åtte timer søvn til tross for omlegging til sommertid. Beina var shipshape igjen, og jeg kunne legge ut på langtur løp i sola med et stort smil rundt munnen. Totalt ble det 2 timer løp og nesten 25 km progressivt. Rakk en kjapp lunsj og ti minutter på sofaen før jeg svømte 90 minutter på Hundsund.

Snakk om å avslutte sterkt. Ö till Ö nærmer seg med stormskritt, så det er bare å fortsette arbeidet.
Snakk om å avslutte sterkt. Ö till Ö nærmer seg med stormskritt, så det er bare å fortsette arbeidet.

 

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

En kommentar om “Trening uke 13

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s