Rask og næringsrik lunsj

Tirsdag er treningsdag. Det betyr som regel tre økter, og i dag er intet unntak. Svømmingen er gjennomført og sykkel + løp gjenstår. På slike dager gjelder det å få i seg nok og næringsrik mat (gjelder jo andre dager også forsåvidt).

20140325-103510.jpg

Siden jeg straks skal ut på sykkeltur liker jeg ikke å ha tung mat i magen. Men denne omeletten har blitt en lunsjfavoritt. Her får jeg proteiner, jern og fett. Og med en brødskive er jeg godt rustet for et par timer på sykkelen.

20140325-103653.jpg

Omeletten lager jeg av to egg og litt melk (eller havremelk). Smør i panna og så er det bare å steke i vei. To osteskiver og to skinkeskiver, litt pepper på toppen, brett sammen og vips ferdig 🙂

Ved siden av har jeg 100gr spinat (jeg jobber med jerninntaket) og en halv paprika (c-vitamin er bra for opptak av jern). Her snakker vi et smakfullt og nyttig måltid! Funker som frokost og kveldsmat også forresten 🙂

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

2 kommentarer om “Rask og næringsrik lunsj

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s