Trening uke 6

Når ting ikke går på skinner hjemme må jeg lytte ekstra godt til kroppen og legge opp treningsuka deretter. Heldigvis har jeg blitt flinkere til dette med åra. Totalbelastning er noe jeg legger sterk vekt på, det er jo summen som avgjør om jeg sliter meg ut eller faktisk blir bedre selv om jeg presser kroppen.Derfor ble noen av øktene hoppet galant over forrige uke. Andre ble justert ned i intensitet. Og noen ble gjennomført med knallhard innsats. Selv er jeg godt fornøyd med uka, 15 timer totalt og slett ingen dum treningsuke tross alt.

Mandag: Svømte en helt rolig økt på Domus på morgenen. 6×500 helt uten annet mål og mening enn å slappe av og tenke teknikk. Styrkeøkta ble ikke gjennomført, men beina fikk seg en omgang på foamroll og nakken fikk noen nåler hos fysioterapeut.

Tirsdag: Skulle i svømmehallen for en PT-time der, så da ble det en kort økt med 10×100 on 1.30 som hovedserie etter PT timen. Fikk også gjort styrketrening og en god foamrolløkt direkte etter svømmingen. Det som sto på planen for dagen var 90 min sykkel med noen innlagte sprinter, men ellers rolig, og 20 min offbike løp med 10 min hardt + 10 min rolig. Den økta fikk jeg kjørt på kvelden, da mamma satt barnevakt. Alt i alt en veldig tøff dag, men kom gjennom og sov særdeles godt etterpå!

Jeg tester løpesekker for tiden. Har derfor løpt en god del til/fra jobb, en fantastisk aktivitet i seg selv. Og med god sekk på ryggen går det nesten av seg selv.
Jeg tester løpesekker for tiden. Har derfor løpt en god del til/fra jobb, en fantastisk aktivitet i seg selv. Og med god sekk på ryggen går det nesten av seg selv.

Onsdag: Driver fortsatt og tester løpesekker for Runners World Norge. Derfor ble det en helt rolig løpetur til jobb på morgenen (35 min). Noen timer senere fikk beina skikkelig kjørt seg på tredemølla inne. Da sto det 8×200 på 90% fart og en 400 i samme intensitet på programmet. Sjelden har jeg svettet så mye og blitt så sliten! Fikk noen rare blikk, tredemølla hopper og bråker ganske mye i så høy fart… Fullførte likevel med stil og det er godt å kjenne at beina responderer på treningen. Selv om de er tunge fra styrketrening, er det lette og enkle å løpe med. Totalt ble det 18 km løp idag! Dagen ble avsluttet med 45 min styrke/core/bevegelighet.

Torsdag: En slags halv hviledag igjen. Koste meg med 45 min rolig løpetur i1 og en halvtime hard styrke på bein før kroppen fikk stell og pleie hos både massør og fysioterapeut. Nakken har vært kranglete siste uka, men fysio hjelper 🙂

Her er Sara godt i gang med å massere lårene mine. Husk at hun har triatlonpriser og gjerne masserer andre triatleter for 500 kr timen (50min).
Her er Sara godt i gang med å massere lårene mine. Husk at hun har triatlonpriser og gjerne masserer andre triatleter for 500 kr timen (50min).

Fredag: En kort økt i bassenget ble starten på dagen. 2800 meter der hovedserien var 3x(300i2+2x50i4) on 4.30/50. Ok vannfølelse og god fart på 50-meterne. Endelig under 35-tallet igjen. Rakk også en liten løpetur på mølla på Domus rett etterpå. Kort og lett, bra for beina.

Jeg har begynt å like korte svømmeøkter. Her fikk jeg kjørt ganske hardt på hovedseriens 2x50-serie.
Jeg har begynt å like korte svømmeøkter. Her fikk jeg kjørt ganske hardt på hovedseriens 2×50-serie.

Lørdag: Nok en gang var jeg klar for en lang overgangsøkt innendørs. Tre timer sykkel og 30 min løp. Hadde lært litt fra forrige lørdag og tok med meg litt mer mat under trening. Det gjorde syklingen enklere å komme gjennom, samtidig som løpingen var lettere enn sist gang til. Det til tross for at jeg denne uka har løpt mer enn før. Fikk tid til å tøye godt og bruke foamroll etter endt trening, det var gull verd idag.

Utrolig hvor raskt kropp og hode venner seg til tanken på å holde ut i timesvis selv om sykkelen står bom fast på samme sted. Tre timer går overraskende fort!
Utrolig hvor raskt kropp og hode venner seg til tanken på å holde ut i timesvis selv om sykkelen står bom fast på samme sted. Tre timer går overraskende fort!

Søndag: Egentlig skulle jeg konkurrert i Fredrikstad på innendørstriatlon. Men med bare fire timer søvn og en veldig trang til å være sammen med familien, måtte jeg gjøre om på planene i siste liten. Jeg droppet svømmebiten og arrangerte mitt eget lille innendørstriatlon på SATS Bekkestua 🙂 20km timetrial på sykkel etterfulgt av 5km løp på mølla. Det ble en skikkelig tøff trening der snittpulsen var 169 på sykkeldelen og 175 på løpingen. Kjempesliten og med kramper i låra kunne jeg feire morsdag med familien 🙂

Det tok over fire år, men jeg har endelig fått min første morsdagskopp!! Måtte bare smile av frokosten gutta mine hadde stelt i stand. Tusen takk :-)
Det tok over fire år, men jeg har endelig fått min første morsdagskopp!! Måtte bare smile av frokosten gutta mine hadde stelt i stand. Tusen takk 🙂
Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

One thought on “Trening uke 6

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s