Trening uke 5

Jeg har lagt bak meg en god treningsuke. 16 timer totalt og det begynner å ligne noe. Vi skriver februar og sesongen nærmer seg med stormskritt. Det merkes også i treningsprogrammet. Flere intervaller og høyere intensitet sier noe om at det er ting som snart skal skje. Allerede denne helgen skal jeg til Fredrikstad for å kjøre innendørstriathlon (du kan fortsatt melde deg på!). Det er spennende tider, nye prosjekter, noen sponsormøter og ting som skal avklares, men jeg skriver mer om det når ting er signert og i boks 🙂 Jeg er superheldig som har anledning til å følge drømmen min (og ikke minst tør å følge den). Gleder meg til å dele ferden med dere!

Treningsuka mi så slik ut:

Mandag: Her skulle jeg egentlig svømt en time rolig, men for å få kabalen til å gå opp var det enklere med en helt rolig løpetur. Veldig godt å løpe uten mål og mening, bare løst og ledig. Økta ble gjennomført innendørs på mølle, med litt stigning og stabil fart. Snittpuls 135.

Tirsdag: Startet dagen med en lang svømmeøkt på Domus. Hadde godt med selskap også. Totalt ble det 4800m og hovedserien var ganske tøff. 5x(200 i1 + 100 i2 + 2×50 i4). Gikk rett i styrkerommet og kjørte en knallhard økt på beina. 30 min med maks effektivitet! Etter en PT time i bassenget gikk turen videre til Sats hvor jeg akkurat rakk en spinningtime. Totalt 80 min sykkel og bra med intensitet også her. Sliten var det bare å komme seg hjem for å ta en hvil før henting i barnehagen. Ikke ofte jeg gjør tre økter unna før lunsj!

svømmeprogram2kari på spinning

Onsdag: Nok en gang svømmestart på dagen. 4300m ble unnagjort på en drøy time, litt samme tempo som i går. Hovedserie på 2×200+4×150+6×100+8×50 med stigende intensitet utover i serien. Kroppen var sliten etter i går, så jeg startet rolig og svømte meg inn i økta. Det funket 🙂

Swimrun trening igang.

Skiftet raskt og løp deretter 6 km i rolig tempo på mølla. Forberedelsene til Ö till Ö har begynt 🙂 Etter trening var det jobb resten av dagen og lesing av pensum på kvelden, mens Kristian fikk tatt seg en svømmeøkt.

Torsdag: Etter levering i barnehagen startet treningsdagen med løping på SATS. 200-meters intervaller og løpedrills gikk unna i en fei. Men beina var ikke ferdige for dagen. Etter et lite klesskift sto styrkerommet for tur. 45 minutter med bra innsats på bein og core. Lunsjen smaker ekstra godt etter skikkelig bra trening 🙂

Kafeen ved SATS Njårdhallen har sunn og god mat etter trening. Perfekt når sulten melder seg og jeg bare ikke kan vente med mat til jeg kommer hjem!
Kafeen ved SATS Njårdhallen har sunn og god mat etter trening. Perfekt når sulten melder seg og jeg bare ikke kan vente med mat til jeg kommer hjem!

Denne dagen var jeg nesten mer på SATS enn hjemme, for på kvelden var jeg klar for spinning. En bra time på Wattsykler fra Keiser før jeg endelig kunne legge beina på min nye foamroller!

En ny bestevenn i hus!
En ny bestevenn i hus!

Fredag: Hviledag. Hadde en helt rolig svømmeøkt på Domus med fokus på teknikk. Kjørte noen drillser fra Colting campen, mye vindmøllearmer og hodet over vann. Totalt 2500 meter og 45 minutter. Var en tur innom gjengen min på Kolsås militærleir før jeg kom meg hjem for å lage rosa søtpotetmos til middag.

Lørdag: Normalt starter lørdagene med langtur løp. Men denne uka var det langtur sykkel istedenfor. Tre timer innendørs er en utfordring, men jeg var så heldig at det var to påfølgende spinningtimer på SATS Bekkestua. Da satt jeg bare første og siste halvtimen alene, noe som var helt overkommelig. Jeg skulle ha rolig gjennomkjøring, bortsett fra 6x2min i4 helt på slutten. Det var en skikkelig boost å gjennomføre hele økta, og det med stil. Fikk i meg godt med mat og drikke underveis også, noe som kom godt med da jeg skulle løpe 30 min offbike rett etterpå. Var flink og gjorde 15 min med foamroller senere på dagen. Vidundermiddel mot vonde muskler og småvondter i løperkneet mitt.

For en lørdag! Og så innmari godt å være ferdig. Godt for kropp og sjel å komme seg gjennom en tøff langtur.
For en lørdag! Og så innmari godt å være ferdig. Godt for kropp og sjel å komme seg gjennom en tøff langtur.

Søndag: Det ble langtur løp denne søndagen, men ikke av den lengste sorten. 14 km med et par i4-drag mot slutten. Kroppen var overraskende lett etter de siste dagers økter, selv på vinterføre med piggsko. Etterpå tok vi en familietur til Hundsund hvor jeg svømte en time rolig og gutta lekte i varmebassenget. Avsluttet med litt teknikkhjelp for Kristian før foamrollen igjen ble tatt i bruk.

Mens jeg var på løpetur var gutta ute og lekte i snøen. Familien hadde vokst til fire før jeg rakk å komme hjem. Magnus vil visst ha søsken?
Mens jeg var på løpetur var gutta ute og lekte i snøen. Familien hadde vokst til fire før jeg rakk å komme hjem. Magnus vil visst ha søsken?
Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s