Trening uke 4

Tilpasning og endring var gjennomgående for uka som gikk. Jeg var alene med Magnus to dager, siden Kristian dro på jobb til Sverige. Og da han kom hjem hadde jeg fire fulle dager på rad med studier på NIH. Det var altså begrenset med både tid og overskudd. Det gjaldt å være litt smart og få tid til det viktigste. Løsningen ble at jeg beholdt kvalitetsøktene og kuttet kraftig eller droppet helt langpassene med rolig utholdenhet i sone 1. Det funket fint. Jeg skulle gjerne trent mer, men er godt fornøyd med at jeg fikk inn 12 timer i en uke som «alenemamma», student og arbeidstaker. Jeg kunne fått inn tre timer rolig langtur søndag kveld, men valgte isteden å bli med familien på middag når jeg knapt hadde sett dem på fire døgn. Riktig prioritering for meg 🙂

Mandag: Komplett hviledag uten å gjøre noe som helst. Hvile, hvile, hvile. Slitsomt det også i blant. Hadde et par PT timer i bassenget, men ellers var det godt å bare ta det helt med ro. Vil du ha tilbakemeldinger på din svømmeteknikk og hjelp med program er det bare å si fra. Informasjon om priser og opplegg finner du her.

Tirsdag: Leverte i barnehagen og kom meg til Domus hvor jeg løp intervaller på tredemølle (mye snø og kaldt ute og litt vondt i halsen, bedre å løpe inne). Skulle egentlig ha sprinter, men kjørte 6x4min sone 3 med 1 min pause. 100 metere på mølle er liksom ikke helt enkelt. Gjorde unna en PT time i bassenget før jeg kom meg hjem til lunsj. Etter mat og litt hvile ble det et bra fartspass i bassenget på Hundsund. Hovedserien var 24×50 med 6 stk on 45/50/55/60. Stigende starttid, men raskere fart. Holdt i snitt 38/37/36,5/36 på serien. Ikke så ille på dagens andre intervalløkt, men skulle gjerne hatt flere på 35 mot slutten der. Avsluttet med en bra styrkeøkt på SATS etter middagen. Fokus på bein med 4×8 reps, med stabilitet/core mellom.

Onsdag: Løp til jobben i rolig tempo, men tok t-banen hjem igjen. Rakk såvidt å hente i barnehagen. Puh! Etter å ha lagt Magnus ble det 90 min på rulle med tråkkfrekvensprogram. Bra økt!

Egentlig følte jeg meg skikkelig daff og trøtt før rulleøkta onsdag. Sovnet i sengen til Magnus og da jeg våknet etter 30 min hadde jeg ikke særlig lyst til å hoppe på rulla. Men jeg er glad jeg gjorde det. Ble jo en fin økt!
Egentlig følte jeg meg skikkelig daff og trøtt før rulleøkta onsdag. Sovnet i sengen til Magnus og da jeg våknet etter 30 min hadde jeg ikke særlig lyst til å hoppe på rulla. Men jeg er glad jeg gjorde det. Ble jo en fin økt!

Torsdag: Alene med Magnus og fri fra jobb for å få tid til studier og trening. Etter levering i barnehagen ble jeg med på en spinningtime på SATS Bekkestua som jeg utvidet ved å kjøre 15 min før og etter. Spinningen var intervall, med 6×4 min i sone 3 og to min pause mellom. Skiftet og tok en overgangsøkt på tredemølle, 6 km på steadypace. Altså verken hardt eller slitsomt, trygt plassert i sone 2 da jeg sjelden får pulsen ned i sone 1 på overgangsøkter.

Fredag: Gjorde en liten endring og kjørte ukas faste langtur løp her istedenfor på lørdag. Totalt 90 min med en time i sone 1 og så progressivt derfra opp til sone 3 i 20 minutter. 5 min rolig løp og 5 min gange til slutt. Totalt 17 km på tredemølle og en smule vondt i kneet siste to min (gikk heldigvis over). Snittpuls 148 og hadde 142 hele første timen, noe jeg er veldig godt fornøyd med. Gikk direkte ned til svømmehallen (spiste i mellom så klart!) og fikk inn et langpass på 4500m der. Hovedserie 3×400+4×200+5×100+6×50. Rolig og pent hele veien, men gikk litt tom mot slutten og fikk kramper i leggene.

To lange økter back to back ble oppskriften fredag. Da var det litt enklere å sitte stille på forelesning fra 16-22.
To lange økter back to back ble oppskriften fredag. Da var det litt enklere å sitte stille på forelesning fra 16-22.

Lørdag: Forelesning hele dagen og prioriterte søvn fremfor forelesning da jeg ikke var i seng før elleve fredag kveld. Rakk heldigvis en kort, men intensiv svømmeøkt med Jonas Colting og Co på deres swimcamp. Hovedserien var på 30×25 on 40 med ulike teknikkøvelser før vi avsluttet med 20×50 med droppende starttid per gang. Fra 65-45. Holdt 38 fart jevnt hele veien. Kjempedeilig å svømme etter en LANG dag på skolen.

Søndag: Fredagens sykkeløkt ble jo ofret til fordel for langtur løp. Var derfor glad for at jeg rakk å kjøre den økta i dag, en skikkelig kvalitetsøkt med styrketråkk i sone 3 som hovedrett. Ble en veldig bra økt, god intensitet og bra gjennomføring. Kunne som nevnt øverst brukt kvelden til å sitte noen timer til, men valgte å spise middag med familien i stedet. Fin avslutning på en tøff uke 🙂

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

2 kommentarer om “Trening uke 4

  1. Imponerende! Og helt riktig prioritering 😉 12 timer er fortsatt veeeldig bra. Jeg har bare fått inn fire timer i uken selv de to siste ukene, da jobben krevde sitt og familien fortjente sin andel. Godt å høre at det av og til også er slik andre steder, men håper du får bedre tid denne uken. Stå på! 😉

    1. Ja, det er viktig å ta hensyn til familien! Middag på Fridays gikk milevis foran langtur sykkel 🙂 Fikk jo gjort halvannen time, og er fornøyd med det.

      Fremover blir det noe mer trening, frem mot treningsleir på Playitas i vinterferien. Mer enn 15-20 timer er imidlertid vanskelig med jobb og familie, men jeg gjør så godt jeg kan.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s