Trening uke 3

Uka var preget av en sliten kropp. Det er akkurat som at mørket og kulda spiser opp overskuddet mitt. Jeg er absolutt ikke noe vintermenneske og gleder meg som en unge til Playitastur i februar. Gjennomførte nesten alt jeg skulle av økter, men var nødt til å ta en ekstra hviledag og pleie kroppen ekstra for å få den til å spille på lag igjen. Totalt ble det 11,5 time trening.

Mandag: En time svøm på Domus. Hovedserie 2x(10×50) on 50. Holdt 35-36 hele veien og ble mektig sliten på slutten. Kom meg utslitt hjem etter hvert og det smakte godt med en formiddagshvil. Foamroll og tøying på kvelden.

Tirsdag: For å unngå stive kuldegrader, tungt snøføre og for å få dagen til å strekke til ble løpeøkten lagt til SATS hvor jeg hadde 6×200 sprint som hovedfokus etter en god oppvarming. 50 min styrke/core etterpå.

Onsdag: De onsdagene jeg føler for det har jeg begynt å løp til jobb, selv om det ikke er en del av programmet. Distansen er bare seks kilometer og kan gjøres helt rolig, kun for å øke antall kilometer per uke. Hofta er mye bedre, sikkert fordi jeg har blitt flinkere å bruke foamroll jevnlig. På kvelden ble det halvannen time sykkel på rulle hvor fokus lå på frekvensøkninger.

Kristian har blitt veldig mye raskere i bassenget siden november. Fast opplegg og to øker i bassenget hver uke gjør underverker.
Kristian har blitt veldig mye raskere i bassenget siden november. Fast opplegg og to øker i bassenget hver uke gjør underverker.

Torsdag: Min dag i uka der jeg gjør absolutt minst mulig. Hadde noen svømme-elever, men holdt meg selv helt i ro. Sendte imidlertid Kristian av gårde på hundsund hvor han gjennomførte hele 2700 meter i god stil.

Fikk hyggelig besøk av Nizam og Preben på svømmetrening. Nizam har blitt mye flinkere til å svømme og er stadig ute etter forbedringsmuligheter.
Fikk hyggelig besøk av Nizam og Preben på svømmetrening. Nizam har blitt mye flinkere til å svømme og er stadig ute etter forbedringsmuligheter.

Fredag: Svømte en lang økt på Domus. Hovedserie 800+4×200+400+4×100. Med godt selskap i banen gikk svømmingen fint og jeg kunne blid og fornøyd dra til Kolsås hvor jeg skulle trene hele fem glade triatleter i bassenget på militærleiren.

Mine fredagsøkter er av den litt lengre sorten. Men alltid med en form for intervaller, langkjøring i ett blir man ikke bedre av.
Mine fredagsøkter er av den litt lengre sorten. Men alltid med en form for intervaller, langkjøring i ett blir man ikke bedre av.
Annenhver fredag frem til påske skal jeg være svømmetrener for en blid gjeng triatleter på Kolsås. Inspirerende og utfordrende på en gang :-)
Annenhver fredag frem til påske skal jeg være svømmetrener for en blid gjeng triatleter på Kolsås. Inspirerende og utfordrende på en gang 🙂

Etter å ha hentet i barnehagen, laget middag og lagt barn var det klart for 90 min på rulla. For det meste rolig, med unntakk av en kort 4×3 min med styrketråkk. Svetten silte! Jeg har endelig begynt å like rulla, med Criminal minds på skjermen foran flyr tiden av sted. Men jeg er glad for at det sjelden er mer enn 90-120 min jeg skal sitte oppå der!

Jeg må ha en gulrot å glede meg til etter rulleøkter. Denne gangen var det YT som gjaldt, like godt hver gang.
Jeg må ha en gulrot å glede meg til etter rulleøkter. Denne gangen var det YT som gjaldt, like godt hver gang.

Etter syklingen droppet pulsen fryktelig fort. Først fra 130 til 43 på under to minutter. Derfra ned til 38 (stående) på det neste minuttet.  Der holdt den seg stabil gjennom dusjen og helt til kveldsmaten skulle lages. Jeg følte meg helt ok, men hadde blå lepper og var frossen hele kvelden.

Etter å ha hatt 38 i puls (stående) i flere minutter, la jeg meg ned for å se hva som skjedde. 34 ble dagens laveste måling for min del. Kanskje ikke så rart at jeg var blå på leppene?
Etter å ha hatt 38 i puls (stående) i flere minutter, la jeg meg ned for å se hva som skjedde. 34 ble dagens laveste måling for min del. Kanskje ikke så rart at jeg var blå på leppene?

Lørdag: Snakket litt med Hans for å sjekke hva dette hjertet holdt på med. Ble enige om at det kunne være et tegn på at kroppen var sliten, så en hviledag ble oppfordret. Da jeg i tillegg våknet med litt vondt i halsen og en veldig sliten kropp, var jeg bare glad for å kunne slappe av en dag. Gjorde kun 20 min core mens jeg var i svømmehallen og ventet på en PT-time. Det var mer enn nok for å bli både svimmel og uvel, så resten av dagen holdt jeg meg i sengen og på sofaen.

Søndag: Fikk masse søvn i natt og i går, så da var kroppen klar for trening igjen. Startet med en drøy time spinning på SATS. Pulsen var normal og beina funket fint. Deretter bar det rett over på tredemøllen hvor jeg løp 30 min i et jevnt kontrollert tempo. Ble en kort lunsj og litt bading med Magnus på Hundsund mens Kristian svømte en kort økt. Så var det min tur, og det ble 3800 helt rolige meter med godt selskap av Sverre. Hovedserie 12×75 + 400+2×200+4×100+400.

Sverre har vært på loffen i Asia det siste halvåret. Supert å ha den sprudlende og alltid positive bergenseren tilbake i bassenget.
Sverre har vært på loffen i Asia det siste halvåret. Supert å ha den sprudlende og alltid positive bergenseren tilbake i bassenget.
Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s