På vei ut av dvalen – uke 45

Jeg er sakte på vei ut av sesongpausen. Denne uka har jeg faktisk vært i fysisk aktivitet hver dag! Det føles utrolig godt å bruke kroppen igjen selv om den er stiv og støl. Faktisk må jeg allerede nå være flink og holde litt igjen. Ikke presse kroppen nevneverdig, ikke gape for høyt. For det er jo så digg å trene 🙂 Jeg får masse energi av det, om det så bare er å sykle til/fra jobb.

På onsdag tok det jo nesten helt av, til å være i den første uken etter sesongpausen. Da leverte jeg i barnehagen, løp til jobben, jobbet full dag, løp hjem igjen, lagde tropisk laks til middag og jammen kom jeg meg ikke av gårde på en god gammeldags Kari-core på kvelden. 35 minutter supereffektiv stabilitetstrening som virkelig kjennes i skuldre, rygg, mage og hofter.

Jeg har vært superslapp både med styrke- og stabilitetstrening siden juli, så her gjelder det å børste av seg utsetteren i meg og bare komme igang. Stabilitetsstyrke og stretching står høyt på planen de nærmeste månedene. Det forebygger skader, enkelt og greit. 

Mitt eneste mål denne uka har vært å venne kroppen til å være i bevegelse igjen. De fire foregående ukene har jeg til sammen beveget meg 20 timer, hvorav det meste var ekstremt lett svømming (7000 meter totalt på fire uker), yoga og transportdistanser til/fra jobb med sykkel eller løp. Alt har vært uten plan og intensitet. Denne uka jobber jeg fortsatt nesten uten intensitet, med unntak av en progressiv løpetur opp til terskel og en tøff langøkt i bassenget.

Totalt blir det vel 12 timer denne uken, helgen og transportdistanser medberegnet.

Mandag: Løp en progressiv tur på mølle, totalt 8km og 45 min.

Tirsdag: Svømte 75 min (4200 meter), hovedsakelig rolig og pent  – endel butterfly for styrke. Syklet til/fra trening og jobb.

Onsdag: Løp til og fra jobb, totalt 14,5 km. 35 min stabilitet/core og 25 min bevegelighetstrening.

Torsdag: Svømte 75 min (4600 meter). Hovedserie 4x(400+2×50) hvor 400 skulle være i2 og 2×50 i3 on 6min/50 sek. 15 min stretching.

Fredag: Sykle til og fra jobb. En time styrke/stabilitet.

Helgen: Har planlagt å sykle en time, svømme en time og løpe en time.

 

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s