Trening uke 38

En god treningsuke er over. Startet rolig med restitusjon og noen etterlengtede timer med yoga. Startet hardkjøret på onsdag og fullførte helgen med melkesyre. Totalt 14,5 time med aktivitet.

Mandag: Irritert på meg selv etter VM og overraskende bra følelse i kroppen. Kjørte en slags minitriatlon innendørs på treningssenteret på hotellet. Syklet 40 min med 5×2 min stående i sone 3. Rett over på mølla og 20 min progressivt løp før det ble 30 min i bassenget (5×400 rolig). Alt gikk lett, men armene var vonde etter gårsdagens svømming i The Serpentine.

I London testet jeg et engangshåndkle. Det kunne brukes flere ganger, skylles og tørkes og tok minimalt med plass i treningsbagen. Genialt på tur!
I London testet jeg et engangshåndkle. Det kunne brukes flere ganger, skylles og tørkes og tok minimalt med plass i treningsbagen. Genialt på tur!

Tirsdag: Svømte en kort økt i bassenget på Domus før svømmeundervisning med Stabækklinikken der. Igjen ble det 5×400 helt rolig, orket ikke finne på noe mer spennende. 10 min core og en drøy time yoga på kvelden.

Kristoffer og Tor møtte på Domus i morges og fikk en time svømmeundervisning.
Kristoffer og Tor møtte på Domus og fikk en time svømmeundervisning.

Onsdag: Morgentrening på Domus som vanlig (3700m). Hovedserie 16×50 on 50 i racepace (altså 35-36 sek på alle), og 6×200 rolig arm on 3 min etterpå. Etter jobb ble det 40 min oppvarming på spinningsykkel før jeg løp 8×4 min hardt med 1 min pause mellom. Hadde lyst til å stoppe etter 3, men fullførte til slutt alle 8 intervaller. God mestringsfølelse som jeg legger inn i banken for å hente ut når det butter i konkurranse! En time yoga som avslutning, av den aktive typen. Krampe i armene!

Her er jeg ganske sliten etter tøffe intervaller på mølla på SATS Solli.
Her er jeg ganske sliten etter tøffe intervaller på mølla på SATS Solli.

Torsdag: Kjørte en lang spinningtime på SATS, totalt 80 minutter. Varmet opp med 20 min core, må komme igang med stabilitetstrening på jevn basis igjen.

Jeg har slurvet med coretreningen. Igjen! Ikke bra, men har nå satt meg som mål å få til to av disse øktene i uka gjennom hele 2014.
Jeg har slurvet med coretreningen. Igjen! Ikke bra, men har nå satt meg som mål å få til to av disse øktene i uka gjennom hele 2014.

Fredag: Morgentrening på Domus. 4000 meter på en drøy time. Hovedserien var 10×100 rolig on 1.30 + 3×400 i2 on 5.30. Lett og fin svømming hele veien, pulsen stabilt på 150 på 400-meterne som gikk unna på 5.15 🙂

Lørdag: Startet dagen med en test av VO2, det tok vel en halvtime totalt med oppvarming på mølle og sykling på spinningsykkel etterpå. Syklet drøye to timer på ettermiddagen med 5×8 min bakkeintervaller innlagt.

Søndag: Tøff løpeøkt på programmet, totalt 13 kilometer og 75 minutter inkludert oppvarming, teknikkktrening og intervaller. 6×1000 på 90 % med ca to minutter rolig joggepause mellom hvert drag. Det gikk ikke superfort, men fire min per kilometer var jeg fornøyd med idag. En time rolig svømming på Hundsund rett etterpå var godt. Her svømte jeg 3400 meter totalt og hadde 4x(400 arm med paddles +2×50 bein) som hovedserie.

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

En kommentar om “Trening uke 38

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s