Trening uke 24

Denne uka har ikke vært god. Smerte og søvnløshet satte en effektiv stopper for det meste. Desto deiligere var det jo når jeg endelig fikk noen timer søvn, hadde sola i ansiktet og lysten til å trene meldte seg. Lysten til å trene er jo nesten alltid der for min del, men denne uka var jeg helt nødt til å kaste inn håndklet og la kroppen få hvile noen dager. Godt var det da Hans beroliget meg med at en ekstra hviledag eller to ikke var noen krise (og det er det jo sjelden egentlig). Det bare føles så håpløst når ingenting fungerer. Etter 7 besøk hos kiropraktor, to hos fysioterapeut og to hos massøren, ble det endelig bedring over helgen. Søvnen er det fortsatt så som så med, men den kommer nok sigende til slutt.

Totalt ble det 14 timer trening, og dagene mine så slik ut:

Mandag: En fryktelig vond dag, men etter noen besøk hos kiropraktor og med mye smertestillende innabords var jeg «dum» nok til å svømme rundt Kalvøya for første gang. Heldigvis gikk det i veldig sakte fart. De 2000 meterne ble forsert på 40 minutter, ny rekord i langsomsvømming for min del. Og en veldig behagelig økt som ikke gjorde vondt verre. Hadde også veldig hyggelig selskap og nydelig kveldssol, og da blir jo det meste bra!

Klar for min første runde rundt Kalvøya

Tirsdag: Sov faktisk ni timer denne natten og var klar for en god treningsdag. Det ble halvannen time rolig sykling og en økt i slyngene på SATS Njårdhallen. Resten av dagen gikk med til å spise godt og slikke sol på terrassen, pluss besøk hos massør og kiropraktor.

Onsdag: Så godt som ingen søvn og derfor ingen trening. Forsøkte meg flere ganger på formiddagshvil og ettermiddagshvil, uten hell.

Torsdag: Full krise igjen. Fikk gjennomført PT-time med Janne på Domus og svømte selv 2700 meter rolig før jeg kom meg hjem og i seng. Men kroppen ville heller ikke nå sove. Fikk time hos kiropraktoren (igjen!) og etter nok en oppknekking av en skikkelig låst nakke, bar det inn til fysioterapeuten for nåler og massasje.

Fredag: La meg tidlig torsdag kveld, men sovnet vel ikke før i 01-tiden. Fikk heldigvis sovet litt igjen på morgenen og følte meg passe ok i 11-tiden til å ta en økt på Frognerbadet. 4400 meter på 75 minutter. Hovedserie på 3×400 1-3 on 6 + 6×100 1-3 on 1.40 + 6×150 ABK (50 arm, 50 bein, 50 kombinasjon). Det kjentes greit ut. Spiste og hvilte litt før jeg løp intervaller på Jar-myra. Og selv om vi var to veldig trøtte foreldre, tok vi oss sammen og kom oss ut for å feire 5-års bryllupsdag. Fikk i oss nydelig mat på Nodee i solsteiken, men var hjemme igjen før 22 og i seng til 23.

Vi har vært gift i fem år. Opp- og nedturer har det vært. Og altfor lite søvn!
Vi har vært gift i fem år. Opp- og nedturer har det vært. Og altfor lite søvn!

Lørdag: Som de to foregående helgene skulle også denne lørdagen bestå av en lang sykkeltur etterfulgt av en passe lang løpetur. Jeg syklet til Liertoppen og hjem via Røyken, Slemmestad og Sandvika. Tre timer, med 45 minutter innlagt 70.3 fart.

Kristian fikk også trent en del denne uka, her på vei ut døra med nytt pannebånd fra Trimtex.
Kristian fikk også trent en del denne uka, her på vei ut døra med nytt pannebånd fra Trimtex.

Inn med mat og drikke, og ut på løpetur. Mens jeg løp rundt Jar-myra, spilte Kristian og Magnus fotball og golf på sletta 🙂 Jeg løp 50 min totalt, en progressiv økt med siste 10 min i konkurransefart 10km. Veldig sliten etterpå, og det var godt å få tatt en skikkelig stretching på gresset i sola mens gutta lekte rundt. Dagen ble avsluttet med bursdagfeiring for onkel Pål (Kristians storebror) og et særdeles nødvendig hjemmebesøk hos kiropraktoren. Tusen takk Thorleif!

Søndag: Fikk faktisk sovet i syv timer totalt og var klar for nok en bra treningsdag. La inn litt mer pauser mellom øktene enn planlagt, kjente at kroppen var sliten og trengte en ekstra pust i bakken.

Jeg har slurvet med coretreningen i det siste. Godt i gang igjen nå, med to økter denne uka.
Jeg har slurvet med coretreningen i det siste. Godt i gang igjen nå, med to økter denne uka.

Syklet en time rolig på morgenen, var innom SATS Njårdhallen for core/stabilitet og stretch før det bar ut på ukas progressive langtur. Denne gang i Oslo Tri-løypa rundt Sognsvann. Jeg sleit med magen underveis og måtte legge inn TO do-stopp (ikke lurt å spise fire brødskiver 40 min før langtur kanskje?). Men fullførte 19 km på 1.35, hvor jeg tok det veldig pent og rolig første 45 minuttene. Unektelig sliten i beina og hele meg for øvrig, men godt fornøyd med å ha fullført langturen tross magetrøbbelet.

Avsluttet dagen og uken med en etterlengtet økt på foamrollen i stua 🙂

Vondt å gjennomføre, lett å "glemme". Skjerpings, Kari!
Vondt å gjennomføre, lett å «glemme». Skjerpings, Kari!

 

 

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s