Trening uke 20

Uka etter en halvdistanse er som regel vond. Det var også denne, og mange av de 12 timene med trening var ren restitusjon.Mandagen etter Half Challenge Barcelona hadde jeg så vondt i beina at jeg var glad det ikke sto noe trening på programmet. Hans sendte melding og sa jeg kunne svømme litt, så jeg hoppet i bassenget mandag morgen for å løse opp (Calella Municipal Pool, ikke Calella Crol Centre). Hadde utrolig nok sovet seks timer natten etter konkurransen, det hjalp nok litt å ha paracet og ibux i kroppen. Her gjorde det nemlig vondt overalt, men det hjalp mye å svømme 45 min kontinuerlig.

En uke etterpå gjør det fortsatt vondt å gå uten sko, men disse par første dagene var veldig ille. Leggene var to store muskelknuter og jeg har nærmest bodd i kompresjons/restitusjonstøy i uken som har gått. Har massert selv med hot&cold-krem, samt brukt foamroller litt. Nå har det verste endelig løsnet, akkurat i tide for gårsdagens Vestfold Rundt.

Jeg var stadig sulten, og det passet godt med pintxos på disken. Billig og godt!
Jeg var stadig sulten, og det passet godt med pintxos på disken. Billig og godt!

Etter svømmeturen mandag tok Kristian og jeg toget inn til Barcelona hvor vi ble til onsdag. Tapas, vin og sightseeing sto på min plan. Fylle opp med masse mat og pleie godt med kroppen. Mandag ettermiddag busset vi rundt på turistfella Barcelona Sightseeing Bus, det passet rett og slett ikke å trave rundt i byen med stinne legger og vonde hofter.

Treningssenter med 25m basseng og seks baner. Perfekt restitusjon!
Treningssenter med 25m basseng og seks baner. Perfekt restitusjon!

Det tok likevel ikke lang tid før treningslysten meldte seg. Flaks for meg var det en svømmehall rett ved siden av hotellet. Det kostet 12 € å komme inn, men da kunne man til gjengjeld bruke treningssenteret en hel dag. Det skulle jo ikke vi, men da vet vi det til senere. Jeg fikk derfor svømt tirsdagen også, utrolig deilig å flyte, svømme rolig og bare kose meg i vannet. 5×800 variert var gull!

Barcelona by bikeFor 10 € fikk vi beholde syklene i fem timer. Billig og rask måte å komme seg rundt i storbyen på. Bare husk å låse godt om du setter sykkelen fra deg, ifølge utleier ble sykler stjålet over en lav sko.

Siden beina fortsatt gjorde vondt bestemte vi oss for å leie sykler og se byen på to hjul. Det var et godt valg. Vi syklet Diagonalen til Camp Nou og tok oss en svindyr alkoholfri øl der. Svingte en tur nedom byen før det bar opp til høyden med de olympiske arenaene fra 1992. Stupebassenget med den vanvittige utsikten er noe det jeg husker best fra OL, og jo da, stadion var fortsatt der. For 10 € fikk vi beholde syklene i fem timer. Billig og rask måte å komme seg rundt i storbyen på. Bare husk å låse godt om du setter sykkelen fra deg, ifølge utleier ble sykler stjålet over en lav sko.

Stupearena Barcelona

Plutselig hadde vi dårlig tid og klarte til slutt å levere syklene akkurat på minuttet fem timer etter at vi leide dem. Fem timer sykkelglede anbefales (ble kanskje en time sykkeltrening, resten var bare kosetempo)!

Onsdagen var reisedag. Jeg hadde tenkt å ta en løpetur da jeg kom til Oslo, men måtte kjøre til Holmestrand for å hente en syk Magnus. Mamma (og søstrene mine) hadde vært så grei å passe ham, selv om mamma hadde jetlag og amerikabesøk og lillesøster er HØYgravid. Tusen takk! Jeg fikk også chattet litt med Hans da jeg vel kom hjem på kvelden. Fortalte at nå kriblet det i kroppen etter å trene, så jeg ville gjerne ha nytt program. Han beordret fortsatt en dag hvile/rolig trening. Torsdagen besto derfor av en time sykling og 30 min rolig svømming mens Magnus var på svømmekurs.

Magnus og jeg hadde en feberfri dag hjemme fra barnehagen og koste oss på miniSATS, SmoothieXchange og svømmekurs. Utrolig godt å se ham igjen etter en uke på reisefot.
Magnus og jeg hadde en feberfri dag hjemme fra barnehagen og koste oss på miniSATS, SmoothieXchange og svømmekurs. Utrolig godt å se ham igjen etter en uke på reisefot.

Så kom det nytt program på epost. «Så trenger du ikke kjede deg mer når det er hvile», var den noe sarkastiske beskjeden fra Hans. De neste ukene er nemlig fullspekket med treningstimer. Starten gikk allerede fredagen med en time svømming og en time løping. Beina var slett ikke så fornøyd med det. Leggene var fortsatt supervonde, men det hjalp å tøye litt.

Lørdag morgen startet jeg med en rolig sykkeltur 0730 om morgenen. Det var mye vi skulle rekke, og da er det bare å komme i gang tidlig. Vel hjemme igjen måtte Kristian avgårde på jobb, og jeg tok Magnus på miniSATS mens jeg løp en time. 40 min i2, 15 min i3 og 10 min rolig. Litt mer tøying på kvelden og endelig virket beina ok igjen 🙂

Vestfold Rundt Fullfart LingsomKristian og jeg syklet 96 km på 2.54. Ingen supertid, men jeg var supersliten. Klarte meg greit gjennom rittet, bommet kraftig på et par rundkjøringer bare. Her må det øves!!

Søndagen tilbrakte jeg på sykkelsetet. Mitt første sykkelritt ble 96 km med Vestfold Rundt (mellomdistansen). Totalt tre timer sykling med litt oppvarming først. Intensiteten ble nok ganske mye over den i1/2-økta Hans hadde satt opp. Konkurranseinstinktet tok nemlig over og med Kristian på hjul ble det knallhard jobbing hele veien rundt. Kroppen var så kjørt da jeg kom i mål at jeg sleit med å stå oppreist. Men gøy var det!

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s