Aktiv hviledag

Programmet mitt viste at jeg skulle ha en litt roligere dag i dag. Eller i hvert fall mindre trening enn de tre foregående dagene. Kun to korte økter på 45 min hver. En løpeøkt og en svømmeøkt. For å ha mest mulig familietid på dagtid bestemte jeg meg for å ta løpeøkten før frokost. Magnus våknet 07 og jeg var vel ute av døra 0735. Siden gutta gjerne ville vente på meg så vi kunne spise frokost sammen, ble vi enige om at jeg skulle holde meg i nærheten så de kunne finne meg på sykkeltur. Og etter 20 minutter kom Magnus syklende og Kristian haltende (han perset på 10km i går – 38.57 – og fikk et altfor stort gnagsår). Jeg løp mine 10×100 meter sprint med Magnus syklende bak, før vi syklet og løp sammen tilbake til hotellet og frokost. DET var en GOD start på dagen!

Hvem kan vel si nei til å starte dagen slik? Helt knall at det er så fine sykkelveier, det gjør det lett å ta Magnus med ut for å sykle/løpe.

Før avreise bestilte vi leiebil så vi kunne se litt mer av øya. Bilen ble levert i morges kl 09. Etter frokost var det Kristian sin tur for en kvalitetsdag på egenhånd. Han kjørte av sted til Vikla for å golfe (mer om det i et annet innlegg!).

Leie bil på Kypros

Vel fortjent, for mens jeg har trent dag ut og dag inn har han vært sammen med Magnus. Ingen lett jobb – Kristian har som regel sovnet på sofaen hver kveld kl ni, et kvarter etter Magnus. Det var altså min tur til å være sammen med vår superaktive treåring en hel dag (mellom to treningsøkter). Hjelp!

Heldigvis har Sunwing-hotellene mye god hjelp til slitne foreldre. Her på Sunwing Sandy Bay Beach har de et superfint lekeområde, mange små bassenger og et eget innendørs Miniland hvor det arrangeres aktiviteter hver dag (unntatt mandager).

Her er Magnus fra piratdagen som på søndag. Stolt gutt har kost seg på Miniland.

Første stopp for oss ble lekeplassen hvor vi spilte fotball 30 min. Vel, jeg sparket ballen – Magnus fant et balltre og slo ballen frem og tilbake. Lovende slagskudd på den gutten! Høy aktivitet ble avløst av kreativ utfoldelse i Miniland. Her laget vi en flott edderkopp av isopor, maling og piperensere. Alt veiledet av snille Ving-verter som snakket norsk og svensk. Mens malingen tørket fant vi ut at det ville være en god ide å lese noen bøker. Det ble fem i alt, skikkelig kosestund i solsenga for oss begge 🙂

Miniland har også et ganske stort bibliotek med bøker på alle de nordiske språkene. Emma tvertimot, Thomas som bygger og en funderende Albert Åberg. Dette var kvalitetstid!

Ingen av oss klarer å sitte i ro for lenge. Vi bestemte oss for å utforske stranden Sandy Bay. Finne noen skjell kanskje? Lavvannet hadde imidlertid andre planer for oss, da det var mange små pytter med eremittkrepser, krabber, reker, småfisk og reker. Spennende! Vi fant til og med to store fisk (døde dessverre). Fikk ikke tatt noen bilder, for klok av skade visste jeg at det ikke var lurt å ta med kamera/telefon på stranden med Magnus på slep. Da gjelder det nemlig å ha to øyne på «supermann»! Hjemveien besto av rulling i sanda og bading i havet. Mange ganger. Vel tilbake på hotellet fikk jeg lurt Magnus uti Lollo-bassenget for en real vask. Han måtte bokstavelig talt dras opp derfra.

Fin temperatur, rett dybde og en stor Lollo midt i bassenget. Her ville Magnus bli!

Med all denne aktiviteten var det på tide med lunsj. Den kjøpte vi på minimarkedet på hotellet. Ferske grove rundstykker, gresk salat, smøreost og jordbær. Det var saker!

Inspirert av Ving sin nye hjertelogo ble det rundstykker med jordbærhjerter til lunsj.

Men halvveis i rundstykket kom beskjeden: Mamma, jeg må bare legge meg litt jeg. Og så forsvant Magnus inn på soverommet, hentet en smokk og sovnet. Jeg skyndet meg å spise opp og gjøre det eneste fornuftige. Følge etter lillegullet til sengs. Barnepass er hardt arbeid!

Soving og mat hjalp på energien (i hvert fall Magnus sin). Vi brukte ettermiddagen på å grave i sanda ved Miniland og leke med edderkoppen som endelig var tørr.

Ikke visste jeg at det gikk an å lage en skummel edderkopp av et isoporhjerte og noen piperensere. Uæææ!

Vi rakk også litt mer bading før dagens nesten viktigste aktivitet – IS 🙂 Og akkurat da jeg hadde pakket Magnus inn i badekåpen og var på vei til iskøen dukket Kristian fornøyd opp fra golftur. Klokken var 1615 og det var på tide for meg å hoppe i bassenget, selv om jeg hadde mest lyst til å krype under dyna. Rakk 50 minutter svømming før vi sto først i køen da BBQ-buffeten på hotellets restaurant åpnet 😉

Vi går alltid en liten tur etter middag. Magnus har lært seg å klatre i trær her nede, og vil gjerne opp i hvert eneste lille (og store) tre vi ser. Blid gutt da :-)
Vi går alltid en liten tur etter middag. Magnus har lært seg å klatre i trær her nede, og vil gjerne opp i hvert eneste lille (og store) tre vi ser. Blid gutt da 🙂
Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

3 kommentarer om “Aktiv hviledag

1. SEr ut som dere koser dere masse 🙂 Hils Florentina i Minimarked og si at jeg kommer med mine 3 svømmende gutter og en baby om 52 dager 🙂