Trening uke 12

Oj, har vi kommet til uke 12 allerede? Slett ikke verst, og enn så lenge har jeg klart meg helt uten sykdom og avbrekk. Denne uka kom imidlertid «smellen» med en liten forkjølelse. Onsdag ble raskt helt treningsfri, da jeg håpet å kunne kvitte meg med rusket like fort som det kom. Kan vel si at det funket ganske greit, for resten av ukas økter ble gjennomført – selv om tempoet ble noe lavere enn planlagt. Kan ikke skryte av verken overskudd eller stor treningslyst denne runden, men holdt likevel fokus gjennom øktene. Totalen ble 17 timer.

Mandag: Hviledag. Svømte 3000 helt rolig og tøyde 15 min etterpå før jeg ga fra meg en halvliter blod til blodbanken. Syklet til og fra jobb.
Tirsdag: Syklet til jobb hvor jeg løp 10×200 meter intervaller på 90 % av max på tredemølle inne. Syklet hjem fra jobb og svømte på langbane med laget mitt på kvelden (19-21). Jeg var egentlig ikke så klar for en tøff svømmetrening, kroppen var sliten etter sykling og løping. Så da Nils fortalte at hovedserien på 30×100 skulle gå i sone 2 (ikke sone 3 som den pleier) ble jeg lettet. Det ga meg litt ekstra motivasjon og jammen kom jeg meg gjennom hele serien med start on 1.30 hvor jeg holdt 1.18 fart jevt og fint hele veien. Puls 150-160. Det var en god følelse det!

Tirsdag kveld på Tøyenbadet :-)
Tirsdag kveld på Tøyenbadet 🙂

Onsdag: Våknet onsdag morgen med vondt i halsen og tette ører. Hadde ikke fått vannet ut av øra etter kveldstreningen igår og med kaldt soverom og ørepropper så gikk det som det gjorde. Bestemte meg raskt for å ta en treningsfri dag og heller komme meg tidlig å jobb. Smart valg 🙂

Når kroppen er syk er det liten vits i å trene. Da gjelder det å holde seg på sofaen med masse klær og noe varmt i koppen.
Når kroppen er syk er det liten vits i å trene. Da gjelder det å holde seg på sofaen med masse klær og noe varmt i koppen.

Torsdag: Startet dagen med å svømme et oppstykket program med mange 50 metere, både drills og teknikk. Hovedserie 4x(4×50) on 50 kontrollert race pace med fingerpaddles. Kjentes ok, farten var god men kroppen ikke helt super så jeg holdt igjen for å ikke bli mer forkjøla. Etter svømmingen løp jeg 45 min kupert på tredemølle innendørs, siden jeg ikke ville teste lungene i minusgrader. Valgte et kupert «random program» og det funket fint. Holdt sone 1 hele veien, unntatt på toppen av bakkene. Lett og fint å løpe, men holdt igjen hele veien av hensyn til forkjølelsen. Rakk også  25 min coretrening mens Magnus var på svømmekurs! Det gjelder å bruke de mulighetene man har.

Det gjelder å bruke tiden effektivt, men etter torsdagens coreøkt på flisene i Hundsund Bad var bakenden min passe oppskrubbet. Kjekt med Lynet McQueen plaster!
Det gjelder å bruke tiden effektivt, men etter torsdagens coreøkt på flisene i Hundsund Bad var bakenden min passe oppskrubbet. Kjekt med Lynet McQueen plaster!

Fredag: Svømte på morgenen før jobb. Hovedserie 3×200 moderat + 4×50 hardt, 3×150 moderat + 4×50 hardt, 3×100 moderat+ 4×50 hardt. Starttider on 3min/50sek/2.15/50/1.30/50. Tøft program og jeg ble sliten, men fikk ikke opp farten. Etter jobb kjente meg ikke helt i form, men jeg bestemte meg for å prøve i 10 min og det gikk veldig fint. 10 minutters testen er grei å kjøre når jeg føler meg litt utafor. Hvis jeg fortsatt kjenner meg dårlig etter 10 min, så er det rett i dusjen. Men her løsnet alt bare jeg kom meg på tredemølla, så da løp jeg hele programmet. Fokus på 2x(3×800 progressivt i ett). God følelse på løp, det går veldig lett 🙂

Lørdag: Startet dagen med å løpe på SATS på tredemølle mens Magnus var på miniSATS og Kristian trente styrke. Skulle løpe en time rolig med 5×200 intervaller på motbakke på slutten. Her hadde jeg 7% stigning og 15,5 fart, slitsomt men deilig å gjennomføre. Rett over på 30 min knallhard styrke på bein og core etter løp. Kommer til å kjenne den økta en stund! På kvelden ble det trening med OI på Tøyenbadet. Etter 30 min basis på land var vi klare for en rolig trening. Hovedserie på 3×400 + 3×1000. Alt  i sone 1. 1000-meterne ble kjørt med 75 cr + 25 rullerende medley hele veien gjennom, med en supersprint på hver tredje 100 meter for å holde litt fokus. Tiden gikk overraskende fort, fornøyd med 5000 svømte meter på 90 min.

Søndag: Svømmetrening med OI på Tøyenbadet fra 08. Rolig gjennomkjøring igjen, hovedserien var 4x(300/200/100 sone 1/2/3) hvorav to krål og to medley. Stretching og foamroll og core ble det også tid til. På kvelden kjørte jeg to timer på sykkelen med 6×8 min styrketråkk som hovedfokus. Veldig støl i beina, men ellers fint, selv om jeg ikke hadde noe særlig overskudd i dag.

Helgen ble også brukt med familien, her er vi på Nighthawk Diner. Kristians milkshake fikk bein å gå på når Magnus fikk smake...
Helgen ble også brukt med familien, her er vi på Nighthawk Diner. Kristians milkshake fikk bein å gå på når Magnus fikk smake…

bilde (62)

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s