Fiks ferdige svømmeprogram

Jeg legger ukentlig ut svømmeprogram på Fullfart Lingsom sin Facebookside. Men ikke alle som leser bloggen min er på Facebook, derfor legger jeg nå ut noen av programmene her. Husk at disse er laget for svømmere på mitt nivå (altså de ganske raske og erfarne). Du kan imidlertid enkelt moderere dem så de passer til deg. Gjør for eksempel om medley-serier til krål/rygg-serier (varier med 50 krål, 50 rygg gjennom serien) og legg til på starttiden så du får rundt 20 sekunder pause. Lurer du på hva ting betyr, legg gjerne igjen en kommentar så skal jeg svare etter beste evne :-).

Vil du bli bedre til å svømme anbefaler jeg sterkt å svømme minst tre ganger i uken. To av øktene bør ha høy fart og intensitet, mens én kan være roligere og lengre. Det betyr ikke at den rolige økta skal være uten intensitet, bare at den skal ligge lavere enn sone 3/konkurransefart.

En god restitusjonsøkt jeg svømmer er for eksempel:

400 inn + 4×100 medley

6×50 drills

Pyramide: 100+200+300+400+800+400+300+200+100 (gjerne variert svømmeart, men 800 går som krål). Pause ca 15 sek.

6×50 supersprint (12 meter maks, deretter rolig)

300 utsvømming

= 4500 meter

Gode intensitetsøkter finner du her:

På noen av øktene står det ikke intensitet eller starttid. Bruk da konkurransefart eller sone 3 som intensitet og en starttid som gir deg 15-30 sekunder pause. Er det to «hovedserier (som på det første bildet under) kan du holde noe lavere intensitet (sone 2) på serie nummer to.

Svømmeprogram 1 svømmeprogram 2 svømmeprogram 3 svømmeprogram 4 svømmeprogram 5 svømmeprogram 6

402588_521194417932549_747773842_n 625696_518317384886919_42831638_n

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

3 kommentarer om “Fiks ferdige svømmeprogram

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s