Trening uke 11

Det er godt å være igang igjen! Uka endte på litt over 18 timer totalt, hvor jeg er aller mest fornøyd med å ha løpt seks økter og totalt 55 kilometer. Det er ny pers for meg, både i antall økter og lengde på en uke. Kneet holder og det gjør meg så utrolig glad 🙂 Jeg vet at jeg må løpe mer for kunne nå årets mål som er å komme under 40 minutter på mila, nå er jeg endelig på vei!

Så glad ble jeg for å fullføre årets så langt lengste løpetur på søndag. Kneet holder!
Så glad ble jeg for å fullføre årets så langt lengste løpetur på søndag. Kneet holder!

Egentlig synes jeg ikke at jeg har trent så mye denne uka. Forskjellen fra å være på leir med fem timer daglig trening ned til to timer nå er stor. Jeg har en evig følelse av å ikke gjøre nok, for jeg har jo tid til overs! Men tiden fyltes raskt med andre ting, feks jobbing og blogging og besøk hos familien i Holmestrand.

Lørdag kveld var jeg i Holmestrand for en sjelden jentekveld med søstrene mine. Sound of Music og masse god kveldsmat :-)
Lørdag kveld var jeg i Holmestrand for en sjelden jentekveld med søstrene mine. Sound of Music og masse god kveldsmat 🙂

På torsdag hadde jeg gleden av å være på Metrobranding sitt seminar om merkevarebygging og omdømmestyring. Det var en skikkelig opptur og kanskje det mest nyttige seminaret jeg har vært på siden de beste foreleserne under studietiden. Faglig påfyll er viktig, og det passet ekstra godt når hodet var litt tregt etter to fantastiske uker på treningsleir 🙂

Det ble bra med økter mot slutten av uka, og nå er kroppen god og sliten etter både styrketråkk, langtur løp og knallhard styrketrening i helga. I morgen blir det hviledag, med rolig svømmetrening og en ny runde omvendt bloddoping på programmet.

Mandag: Egentlig hviledag, men endte opp med å løpe til og fra jobb. Var så treningsivrig etter en uke nærmest uten trening… Gikk veldig greit å løpe til, men det var tungt hjem igjen!

Haglöfs Gram 7 er helt super å løpe med til og fra jobb. Overraskende god plass i den!
Haglöfs Gram 7 er helt super å løpe med til og fra jobb. Overraskende god plass i den!

Tirsdag: Svømte på morgenen. Fin økt der hovedserien var 3x(200/150/100/50) cr + 3x(200/100/50 im). Klarte fint å holde teknikken jeg lærte på Playitas, svømmer raskere og bruker mindre krefter. Perfekt! Etter jobb løp jeg 45 min utendørs inkludert teknikk/drills og 10×100 sprint. Det gikk fint, men det var veldig uvant å ha på så mye klær. Ble litt anspent i overkroppen med to gensere og jakke på toppen. Kristian overrasket stort med scones da jeg kom hjem fra trening. NAM! Oppskriften finner du her.

Disse kom jeg hjem til etter tirsdagens løpetur.
Disse kom jeg hjem til etter tirsdagens løpetur.

Onsdag: Morgensvømming på Domus. Bra økt med hovedserie 6×200 progressivt 1-3. 2.40/35/30 på begge rundene on 3 minutter. Deretter 16×50 on 50 progressivt 1-4 (fra 39-33). Sliten! Jobbet full dag og syklet både til og fra jobben. Fristet absolutt ikke å sitte 90 minutter på rulla, så da ble det 45 min løp med (12 min sone 1 og 3 min sone 3) x 3.

Jeg hopper i kompresjonsstrømpene mine så ofte jeg klarer. Spesielt viktig de dagene jeg går rett fra morgentrening til jobb.
Jeg hopper i kompresjonsstrømpene mine så ofte jeg klarer. Spesielt viktig de dagene jeg går rett fra morgentrening til jobb.

Torsdag: Svømte en kort økt på Hundsund mens Magnus var på svømmekurs. Rakk 1400 helt rolige meter med fokus på teknikk på 25 minutter. Vel hjemme og etter at Magnus var trygt i seng ble det de 90 min på rulla som jeg egentlig skulle gjort igår. Første økt på lenge i aeroposisjon 🙂

Fredag: Fri fra jobben! Syklet til og fra trenning gjennom dagen, det gikk fint helt til jeg ramlet på vei hjem fra løpetrening på SATS. Deiset i bakken da noen cm med snø skjulte isen og de dype hjulsporene under. Men var heldigvis ferdig med dagens økter, så det gjorde ikke så mye. Dagen startet med en bra svømmetrening på Domus. Jeg kjørte en hovedserie på 4x(200+100+50) der 200 og 100 var i konkurransefart med starttid 2.50 og 1.30. 50 meteren var rolig på 1.10, men ellers ingen pauser i hovedserien. Ble en kjempeøkt der jeg holdt 2.30 fart på 200 og 1.13-15 på 100, akkurat den farten jeg skal ha på 1500 meter 🙂 Løp en økt på SATS etter en lunsjpause hjemme. Fokus lå på 4×600 meter i høy fart.

Restitusjon er noe jeg har blitt nøyere på. Nå får jeg alltid i meg en YT og en banan rett etter trening hvis jeg har flere økter på samme dag. Det har gjort underverker for energien gjennom dagen og prestasjonen på økt nummer to.
Restitusjon er noe jeg har blitt nøyere på. Nå får jeg alltid i meg en YT og en banan rett etter trening hvis jeg har flere økter på samme dag. Det har gjort underverker for energien gjennom dagen og prestasjonen på økt nummer to.

Lørdag: Lørdag er langbanedag, så også i dag selv om de fleste svømmerne var av gårde på NM i Stavanger. 5000 meter ble gjennomført, med hovedserie 3×400+3×300+3×200+3×100 med 20s pause mellom hele veien. Skulle egentlig løpe langtur etter dette, men byttet på øktene siden kneet var ømt og vondt etter fall igår. Ble innendørs sykling på SATS istedet, fokus på 6×8 min styrketråkk.

Morgentrening på Tøyenbadet

Det var en stolt gutt som lørdag kom hjem med gullmedalje rundt halsen etter hockeyskolen. "Akkurat som deg mamma!"
Det var en stolt gutt som lørdag kom hjem med gullmedalje rundt halsen etter hockeyskolen. «Akkurat som deg mamma!»

Søndag: Hjemme i Holmestrand ble langturen gjennomført på mølle. 80 min og 15 rolige kilometer gikk fint for kneet. Hurra! Tøyde godt etterpå, og tilbake i Oslo ble det tid til 30 min eksplosiv styrke på bein samt veldig effektiv coretrening og mer stretching.

 

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s