Trening uke 7

Denne uken har vært en svært velkommen hvileuke. Kroppen var skikkelig nedkjørt, noe vonde armer og stiv nakke var klare signaler på. Jeg følte rett og slett at kroppen var i ferd med å skru seg av mot slutten av forrige uke. Derfor ble treningsplanen fulgt nøye i hvileuken, hvor litt over ti timer totalt sto på programmet.

Hviledagene ble tatt i mot med takk. Det har vært godt å ha tid til andre ting, som å være mamma og få inn noen ekstra timer på jobb. Jeg har vært snill mot kroppen ved å gi den massasjer og fysioterapi, og sakte men sikkert har overskuddet og treningslysten kommet sigende. Det fikk Magnus nyte godt av i helgen, da han og jeg hadde alenehelg bare oss to (Kristian var på guttetur). Jeg hadde overskudd til å ha det moro med ham, noe jeg liker veldig godt. Å ta han med på hockeyskolen på lørdag og at vi fikk gått på skøyter, kino og langrenn på søndag, det var en stor bonus.

Magnus ble fornøyd da vi fant en ledig pingvin på isen. Farten og humøret gikk betraktelig opp, dette var moro!
Magnus ble fornøyd da vi fant en ledig pingvin på isen. Farten og humøret gikk betraktelig opp, dette var moro!

Uken har også blitt brukt til å se på sykling og spesielt svingteknikk på YouTube. Jeg har så lyst til å knekke koden, og bruker video for å visualisere og lære så mye som mulig før avreise til Fuerteventura. Nå er jeg klar for to ukers treningsleir på Playitas 🙂

Jeg har brukt noen timer på YouTube denne uka :-)
Jeg har brukt noen timer på YouTube denne uka 🙂

Treningen i uke 7 ble som følger:

Mandag: Som vanlig er mandager hvile dag. Jeg fikk 30 min massasje på jobb (au!) før det ble 45 min core/stabilitet på Magnat Center.

Tirsdag: Svømte 4200 meter på 1t20min. Knallhard massasje av Sara resulterte i store blåmerker på begge armer.

Onsdag: 1 time sykling på rulla etter jobb. Inkludert 10×1 min sprint som var hardt og uvant etter et par dager uten intensitet. 30 min stretching etter økta, virkelig godt å få strukket ut.

Viktig å holde noe fart i kroppen gjennom hvileuka. Onsdagens rulleøkt hadde 10 tøffe sprinter innlagt. Sånt blir jeg svett av.
Viktig å holde noe fart i kroppen gjennom hvileuka. Onsdagens rulleøkt hadde 10 tøffe sprinter innlagt. Sånt blir jeg svett av.

Torsdag: Fri fra jobb. Svømte på Domus fra kl 7. 4500 meter med fokus på drills, teknikk og bein på 1t20min. Hovedserie 4×300 ABK + 4×200 jevn fart + 4×100 medley + 4×50 bein. Fin gjennomkjøring hvor jeg endelig kjente at kroppen begynte å slippe taket. Brukte ellers dagen på å hvile. Rakk en times massasje hos Sara og en tur innom kiropraktor før svømmekurs med en superblid Magnus.

Ukens høydepunkt er svømmekurs med Magnus. Han er som en fisk og det eneste problemet er at han ikke vil være med hjem igjen.
Ukens høydepunkt er svømmekurs med Magnus. Han er som en fisk og det eneste problemet er at han ikke vil være med hjem igjen.

Fredag: Svømte 4000 meter før jobb. Det tok litt over en time. Hovedserie 10×100 on 1.40 + 5×200 on 3. Holdt 1.13 fart på 100m (sone 3/4 fart) og tok det roligere på 200-serien (2.43 fart sone 1). Økta ble kjørt nesten uten pauser, ellers hadde det blitt vanskelig å rekke så mange meter. Her er det ingen som tar skravlepauser! Var en tur innom fysioterapeut og kiropraktor etter jobb, fikk nåler i skuldre og nakke. Hadde vondt resten av kvelden!

Lørdag: Skulle ha første løpeøkt på en uke. Siden jeg var alene med Magnus ble det SATS Njårdhallen og miniSats fra 09-1030. Rakk akkurat 50 min løp sone 1 (9,5km) og 30 min styrke med fokus på bein. Det var superlett å løpe, ingen vondter noen steder og pulsen holdt seg fint i sone 1 hele veien. Styrketreningen skulle være lett eksplosiv, og siden jeg da trenger noe lengre pauser mellom settene ble det core/stabilitet mellom hvert sett. Hadde på pulsmåling og snittpulsen etter 30 min styrke var 133. Ikke verst for styrketrening. En super effektiv måte å få kjørt både styrke og core i samme økt 🙂

Her har de store legoklosser å leke med. Magnus storkoser seg og kan bygge i timesvis og ville aldeles ikke være med hjem da de 90 min var over.
Her har de store legoklosser å leke med. Magnus storkoser seg og kan bygge i timesvis og ville aldeles ikke være med hjem da de 90 min var over.

Søndag: Startet treningsdagen på SATS Sjølyst. 30 min core og 15 min stretching. Magnus var på miniSats og koste seg i hinderløypa de har der. Så ble det en tur til Frogner Stadion hvor vi gikk på skøyter. Veldig gøy å se at Magnus koser seg på isen. Vi fikk sett Karsten og Petra på kino før vi gikk på ski i Frognerparken. Kos 🙂

Domus ligger der stille og rolig rett før 07 hver dag. 0710 er det fullt trøkk, spesielt i banen du her ser ytterst til venstre. Hurtigbanen. Hold deg gjerne unna denne om du ikke klarer å svømme 100m på 1.30.
Domus ligger der stille og rolig rett før 07 hver dag. 0710 er det fullt trøkk, spesielt i banen du her ser ytterst til venstre. Hurtigbanen. Hold deg gjerne unna denne om du ikke klarer å svømme 100m på 1.30.
Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s