Mat før trening

Legger straks ut på ukas langtur i skisporet. Det er morsdag og turen går uten pulk, så forhåpentlig når vi Løvlia for en gangs skyld. Mamma passer Magnus og jeg har sovet hele åtte timer i natt. For en luksus! Nå er det perfekte forhold for skitur, mangler bare sola som var her i går. Spent på hvordan beina takler skigåing i dag, jeg trente nemlig eksplosiv styrke på bein i går. Det er vel bare å legge i vei og se hva som skjer.

Jeg våknet tidlig (som vanlig) og har allerede rukket to frokoster. Først All-Bran med blåbær og melk på, og nå nettopp ble det noen grovbrødskiver med peanøttsmør og syltetøy. Perfekt mat før langtur, ifølge ernæringsfysiologen (god blanding karbohydrater, fett og proteiner). Passer bra at ganen er enig 🙂

Og gratulerer med morsdagen til alle dere mødre der ute!

Bilde

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

4 kommentarer om “Mat før trening

    1. Hei!
      Peanøttsmør har 20 gram protein per 100 gram. Så der er det mer enn nok proteiner. Måltid før trening skal jo uansett ha mest karbohydrater, men med fett og protein fra peanøttsmør blir kombinasjonen helt super.

      Kari

      1. Og tar du et glass melk til blir det jo ekstra bra. Men det er mer enn nok med protein i peanøttsmøret. Det funker like bra før som etter trening faktisk, men jeg liker å spise dette før lange treninger. Varer lenge i magen og gir mye energi 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s