Trening uke 3

Det har vært en fin uke, hvor jeg måtte tenke litt annerledes siden Kristian jobbet to dager i England. Det kunne ødelagt for flere av øktene at jeg skulle være alene med Magnus både onsdag og torsdag, men heldigvis har jeg en så snill arbeidsgiver at jeg fikk byttet arbeidsdager og hadde fri de dagene jeg var alenemamma. Da løste alt seg og jeg fikk gjort mesteparten av det Hans hadde satt opp av treninger – totalt litt over 14 timer. Dessuten fikk Magnus og jeg kost oss sammen. Vi var på allidrett på Røa etter barnehagen onsdag og svømmekurs torsdag. Magnus har nemlig begynt på Bærumsvømmernes Skilpaddekurs, det blir spennende fremover.

Å være med Magnus på svømmekurs er ren glede, for blidere gutt i vannet skal du lete lenge etter. Dessverre ble kurset stoppet etter fem minutter siden noen bæsja i vannet, men vi prøver igjen denne uka!
Å være med Magnus på svømmekurs er ren glede, for blidere gutt i vannet skal du lete lenge etter. Dessverre ble kurset stoppet etter fem minutter siden noen bæsja i vannet, men vi prøver igjen denne uka!

I helgen var jeg på Fagernes med jobben og det kunne også spolert treningsplanene mine, men igjen var jeg heldig. Valdres treningssenter holdt til i samme lokaler som hotellet, og jeg fikk puttet inn noen gode løpeøkter i pausene. Hadde det vært varmere enn 20 minus utenfor kunne jeg fått gjort alt som var planlagt, men kulda satte en stopper for lange treningsturer ute. Så da fikk jeg klare meg med det jeg rakk innenfor treningssenterets åpningstider. Jeg måtte tåle noen kommentarer fra mine kolleger, der jeg kom til det faglige opplegget i treningstøyet mitt, men hva gjør man ikke for å rekke 75 min løp når man har 90 min til rådighet i en lunsjpause? Løsningen ble treningstøy på, nistemat fra frokosten og å droppe den oppsatte lunsjen. Heldigvis fikk jeg med mat på rommet etter endt økt og rakk akkurat å hive det i meg, dusje og gjøre meg klar på de resterende 15 min av lunsjpausen.

Mandag: Hviledag. For en gangs skyld sov jeg masse og hadde ingen oppsatte treningsøkter annet enn stabilitet og core. Det ble 40 min av det på SATS Njårdhallen på kvelden.

Tirsdag: Jeg løp til jobb for første gang. 7,2 km rolig tempo med Icebug på beina og løpesekk på ryggen. Genialt! Ikke så fristende å løpe hjem, men da jeg først kom i gang var det helt greit selv om det var bare oppover. Det er helt gull å gjøre unna treningene på vei til og fra steder, så dette kommer jeg til å gjøre oftere. Heldigvis holder kneet også 🙂 Jeg var hjemme fra jobb 1730 og kjørte av gårde igjen 1820 for å rekke svømmetrening med OI på Tøyenbadet.

Med løpesekk fra Haglöfs og piggsko fra Icebug går løpingen til jobb som en lek. Anbefales!
Med løpesekk fra Haglöfs og piggsko fra Icebug går løpingen til jobb som en lek. Anbefales!

Med middagen i magen og nesten 15 km i beina ble det en tøff treningsøkt hvor jeg kjempet mot krampene. Hovedserien på 30×100 med 10 on 1.40 og 20 on 1.30 (uten settpauser) var vondt. Det kjentes lett ut de ti første, men så fort pausene ble kuttet kom smerten. Det gjaldt å holde ut og jobbe med teknikk og frekvens. Jeg holdt 1.18-1.22 fart hele veien, men skulle gjerne hatt mer hjelp fra beina underveis. Tror nok jeg skal bytte løpedag… Rakk 15 min foamrolling på kanten etter ferdig økt. Ytterst nødvendig for stive lårmuskler.

Etter endt treningsøkt på Tøyen måtte jeg ty til foamrolleren og løse opp i krampaktige beinmuskler. 15 minutter gjorde godt.
Etter endt treningsøkt på Tøyen måtte jeg ty til foamrolleren og løse opp i krampaktige beinmuskler. 15 minutter gjorde godt.

Onsdag: Fri fra jobb (takk Idium!). Leverte Magnus i barnehagen og kom meg til SATS for å sykle 75 minutter. Fokus på frekvensjobbing, som ble hardt nok etter noen runder. Overgangsøkt løp på 30 min rett etterpå. Fikk i meg medbrakt mat og YT, før det ble en time rolig gjennomkjøring i bassenget på Domus. Her kjørte jeg hovedserie på 20×75 on 1.10 + 5×100 medley on 1.40. Rakk 3500 meter totalt før jeg dro hjem for å sove 45 min og hente Magnus. Kjempefin treningsdag som jeg gjerne skulle hatt flere av!

Torsdag: Etter å ha levert Magnus bar det rett i seng igjen for å få et par ekstra timer søvn. Hadde massasje kl 11, hvor Sara knadde meg så hardt at jeg lå på benken og grein. Hun blir nok ikke arbeidsledig med det første! Etter massasjen hadde jeg en time løping. Det gikk fint å kjøre økta ute i 8 minusgrader, og mine Icebug holdt grepet enten jeg løp drills eller raske 100-metere. Etter et raskt skift på SATS Njårdhallen var jeg klar for 30 min styrketrening på beina og litt tøying før svømmekurs med Magnus sto for tur.

Fredag: Svømte en time før jobb, jeg rakk 3600 meter hvor hovedserien var 3x4x50 racepace on 50 (100 gli on 2 min mellom hvert sett) + 3×200 1-3 on 3. Holdt 34 fart på 50-meterne og hadde 2.45/40/35 på 200. Det var godt å ha Mette tilbake i bassenget!

 

Etter lunsj gikk turen til Fagernes. Jeg skulle ha 45 min løp, men da vi kom opp bar det rett til faglig opplegg. Da dette var ferdig var det bare 35 min til treningssenteret stengte, flaks da at jeg hadde løpetights på og kunne hoppe rett på mølla i 35 min. Så ble det 10 min teknikk i hotellgangene etterpå. Det løste seg fint, og det var kjempelett å løpe! Jeg fikk også tøyd godt i 20 min.

Sammen med flinke og gode kolleger på seminarhelg på Fagernes. Her visualiserer vi hvordan vi kan hjelpe andre å lykkes, jeg var den heldige :-) Med 2xu-tightsen på bar det rett på mølla etter det faglige opplegget.
Sammen med flinke og gode kolleger på seminarhelg på Fagernes. Her visualiserer vi hvordan vi kan hjelpe andre å lykkes, jeg var den heldige 🙂 Med 2xu-tightsen på bar det rett på mølla etter det faglige opplegget.

Lørdag: Valgte å sove lenge og heller ta dagens 75 min økt løp i lunsjen. Svært lenge siden jeg har løpt så mye på en uke, og i alle fall veldig lenge siden jeg har løpt 75 min i ett. Men det gikk strålende, pulsen holdt seg i sone 1 hele veien og jeg fikk kjørt opp farten på 4×100 sprint mot slutten av økta. Da smakte det godt med snøleker og lavvokos etterpå med gode kolleger.

Quality Hotel Fagernes hadde Valdres treningssenter vegg-i-vegg med gratis inngang for hotellets gjester. To møller, spinningsal, flere ellipser og sykler pluss styrkerom. Helt ok, men litt kjipe åpningstider. Jeg fikk i hvert fall kjørt noen gode løpeøkter.
Quality Hotel Fagernes hadde Valdres treningssenter vegg-i-vegg med gratis inngang for hotellets gjester. To møller, spinningsal, flere ellipser og sykler pluss styrkerom. Helt ok, men litt kjipe åpningstider. Jeg fikk i hvert fall kjørt noen gode løpeøkter.

Søndag: Siden treningssenteret ikke åpnet før vi var på vei mot Oslo igjen, ble det 30 min styrke og 20 min core på SATS da jeg kom hjem. Kvelden ble avsluttet med 90 min på rulla hjemme mens vi så film. Styrketråkk 4×8 min passet fint, selv om beina var råtne etter mye løp og styrketrening denne uka.

Det var veldig godt å komme hjem til denne lille klumpen i går.
Det var veldig godt å komme hjem til denne lille klumpen i går.

Fullfart Lingsom

Full fart på alle fronter.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s